La promotora mostra la seva disconformitat amb la inadmissió de BASE Gestió d'Ingressos de la Diputació de Tarragona del recurs interposat contra una diligència d'embargament per un expedient sancionador que té el seu origen en una infracció comesa en data 15 de febrer de 2007 al Vendrell.
La persona interessada explica que en data 19 de febrer va presentar, contra la denúncia imposada, un plec de descàrrecs, del encara no ha rebut resposta.
Així mateix, afegeix que des d'aleshores i fins que va rebre la diligència d'embargament, no havia rebut cap mena de notificació d'aquest expedient sancionador.
En vista del contingut de l'informe de resposta de BASE-Gestió d'Ingressos i un cop revisada la documentació que la reclamant ha aportat darrerament, es conclouen els fets següents:
Primer, segons l'informe, l'expedient sancionador es va iniciar el dia 19 de febrer de 2007, a nom de l'empresa propietària del vehicle que va cometre la infracció, en data 15 de febrer de 2007, al municipi del Vendrell.
Segon, d'acord amb la documentació facilitada per la reclamant, el dia 15 de febrer de 2007 se li va deixar en aquest vehicle que conduïa la butlleta de denúncia, per la suposada comissió d'una infracció a la normativa de circulació viària al municipi del Vendrell.
Tercer, el dia 19 de febrer de 2007, la promotora va presentar, segons el model de l'Ajuntament del Vendrell, un plec de descàrrecs o, d'acord amb la normativa de trànsit, les al·legacions respecte a la denúncia que un agent municipal va estendre que, malgrat les deficiències formals que presentava, la reclamant la va donar per ben notificada. No consta que aquestes al·legacions hagin estat contestades de forma expressa.
Quart, l'Administració, per raons que es desconeixen, tot i que sembla que podia tenir identificada la persona que conduïa el vehicle amb què es va cometre la suposada infracció de trànsit, es va adreçar al titular del vehicle, i en data 19 de febrer de 2007 va iniciar l'expedient sancionador a nom de l'empresa propietària.
Cinquè, un cop iniciat l'expedient sancionador, aquesta empresa, en compliment de l'article 72.3 del Reial decret legislatiu 330/1990, de 2 de març, que regula el Text articulat de la Llei de trànsit, segons la redacció donada per la Llei 17/2005, de, 19 de juliol, havia d'identificar, "amb tota veracitat" el conductor del seu vehicle
L'empresa va facilitar una adreça que no corresponia al domicili particular de la promotora, sinó a la seu principal de Madrid de l'empresa on treballa la reclamant. Aquesta institució ha comprovat i contrastat aquestes dades i efectivament coincideixen amb el que manifesta la reclamant.
Per tot això, el Síndic valora que, de la tramitació de l'expedient sancionador i el posterior executiu, incoats a nom de la persona interessada, en poden derivar un seguit d'incidències administratives que afecten la correcció del procediment emprat, i, per tant, formula les consideracions següents:
Primera. L'agent municipal de l'Ajuntament del Vendrell, que figura identificat a la butlleta, va estendre una denúncia al vehicle que conduïa la reclamant. Aquesta, en el termini i la forma escaient, va presentar unes al·legacions, que l'Administració local mai no va respondre i de les quals no fa cap esment en l'informe de resposta tramés.
Segona. L'Administració va incoar i iniciar l'expedient a nom de l'empresa titular del vehicle, però l'empresa no va identificar correctament el domicili de la conductora del vehicle. Aquesta manca de rigor en les dades del domicili de la conductora, fonamentals per a la tramitació de l'expedient, va ocasionar que totes les notificacions s'enviessin a un domicili que, als efectes de la norma de trànsit, no vincula en res l'administrada, com a persona interessada en el procediment, amb l'administració que tramita els expedients.
Tercera. La segona consideració, amb el benentès que es pugui donar per correcte l'inici de l'expedient en la data en què s'indica a l'informe de BASE i a nom d'aquesta empresa.
En definitiva, aquestes actuacions van ocasionar una indefensió a la reclamant i van vulnerar el seu dret a una tutela efectiva, des del moment en què no va poder fer ús dels recursos previstos en el procediment sancionador de trànsit, per les raons exposades en els paràgrafs precedents.
Per tot això, el Síndic suggereix que es revisi l'expedient sancionador i el de constrenyiment, ambdós incoats al seu dia a la promotora, i que s'adoptin els acords que en dret corresponen per deixar-los sense efectes.