Resolució
Q-01065/2007 Manca de resposta de l'Ajuntament de Vilamaniscle a unes al·legacions a l'aprovació inicial del Pla general d'ordenació urbana

Matèries
Polítiques territorials
Urbanisme i habitatge
Planejament i execució urbanística
Data d'inici 26/02/2007
Data de l'últim moviment 18/01/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Vilamaniscle Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor es queixa per la manca de resposta de l'Ajuntament de Vilamaniscle a les al·legacions que va presentar a l'aprovació inicial del Pla general d'ordenació urbana de Vilamaniscle el 30 de març i l'11 de desembre de 2003.

Contingut

El 27 de desembre de 2010, l'Ajuntament de Vilamaniscle va trametre un informe en resposta a la sol·licitud d'informació de data 13 de març de 2007. Davant d'això, el Síndic indica que, a banda d'arribar més tres anys després d'haver estat demanat i reiterat en diverses ocasions, l'informe fa referència a una resolució judicial del text de la qual no es pot deduir quina relació té amb l'assumpte plantejat.

Consegüentment, el Síndic manifesta que la resposta denota una manca de voluntat de col·laborar amb les tasques d'investigació del Síndic de Greuges, i així ho farà constar a l'hora d'informar el Parlament de Catalunya sobre la tramitació d'aquesta queixa.

Altrament, i atès que la persona interessada ha informat que no ha rebut mai cap resposta a aquestes al·legacions, el Síndic recorda que les normes elementals de cortesia vers el ciutadà, però també la Llei orgànica 4/2001, de 12 de novembre, reguladora del dret de petició, estableixen l'obligació de les administracions públiques de donar resposta expressa i fonamentada a les demandes de les persones que se li dirigeixin.

D'altra banda, recentment el Síndic de Greuges ha aprovat i difós un Codi de bones pràctiques administratives que es pot consultar al web www.sindic.cat.

L'apartat VII d'aquest està dedicat al deure de respondre expressament i, entre altres coses, diu el següent:

"L'Administració ha de donar resposta escrita a les qüestions que les persones li plantegin també per escrit, tant en el marc d'un procediment administratiu, com quan formulin suggeriments, propostes, queixes o demandes d'informació.

L'Administració ha de contestar de forma expressa els escrits de desacord que la persona interessada pugui formular, encara que la resolució administrativa sigui ferma.

El silenci administratiu permet a la persona interessada d'accedir a la tutela judicial, però no eximeix l'Administració de l'obligació de donar resposta ni li impedeix de resoldre en qualsevol sentit.

Les respostes expresses de l'Administració han de ser raonades, intel·ligibles i congruents amb les peticions o les al·legacions formulades, per no causar indefensió o inseguretat jurídica a les persones que s'hi adrecen."

D'acord amb això, el Síndic suggereix al consistori que doni resposta per escrit a les qüestions plantejades pel promotor en els escrits esmentats.

Amb aquest recordatori de deures legals, es finalitza la intervenció del Síndic en aquest assumpte i s'arxiva l'expedient.

Tramitació

Data Administració Tràmit

15/03/2007 Ajuntament de Vilamaniscle Sol·licitud d'informació a l'Administració
27/06/2007 Ajuntament de Vilamaniscle Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
08/11/2007 Ajuntament de Vilamaniscle Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
23/01/2008 Ajuntament de Vilamaniscle Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
11/06/2010 Ajuntament de Vilamaniscle Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
27/12/2010 Ajuntament de Vilamaniscle Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
18/01/2011 Ajuntament de Vilamaniscle Resolució