Resolució
Q-01068/2009 Manca de resolució del Departament d'Acció Social i Ciutadania d'una sol·licitud de revisió del reconeixement de grau i del nivell de dependència.

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Persones amb discapacitat
Data d'inici 03/03/2009
Data de l'últim moviment 10/02/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor explica que en data 16 de juny de 2008 el Departament d'Acció Social i Ciutadania (en endavant DASC) va emetre una resolució per la qual es reconeixia un grau I i un nivell 1 de dependència a la seva mare. 

El promotor informa també que, en no estar d'acord amb la qualificació de grau i nivell, el dia 10 de novembre de 2008 va presentar al DASC una sol·licitud de revisió del reconeixement de grau i nivell de dependència. Tot i això, es queixa que respecte d'aquesta sol·licitud no ha rebut cap resposta de l'Administració. 

Igualment, ha manifestat el seu desacord amb el fet que, amb totes les malalties que afecten la seva mare, no se li hagi reconegut inicialment un grau de dependència més elevat i realment acord amb la seva situació.

Contingut

D'acord amb el que exposa el DASC com a resposta a la petició d'informació del Síndic, en aquest assumpte s'ha dictat la resolució del Programa individual d'atenció, en la qual s'estableix la prestació que correspon, i s'assenyala que properament es farà efectiva.

D'acord amb això, es finalitzen les actuacions en aquest assumpte.

Tanmateix, el Síndic recorda que en aquest cas s'han superat amb escreix els terminis establerts per a la tramitació de les diferents etapes del procediment de reconeixement de les prestacions derivades de la situació de dependència de les persones interessades.

Per tant, recorda les consideracions fetes en ocasions anteriors pel que fa a l'agilitat en la instrucció d'aquests procediments i a la necessitat de procurar que se'n redueixi la durada, a banda de la necessitat de millorar la informació que es facilita a les persones interessades.

Tramitació

Data Administració Tràmit

19/03/2009 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Sol·licitud d'informació a l'Administració
29/05/2009 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
15/12/2009 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
13/04/2010 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Sol·licitud d'informació a l'Administració
06/05/2010 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
29/06/2010 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Resolució
26/08/2010 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Sol·licitud d'informació a l'Administració
23/09/2010 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
30/12/2010 Departament de Benestar Social i Família Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
10/02/2011 Departament de Benestar Social i Família Resolució

Normativa i jurisprudència

Normativa

Llei 39/2006, de 14 de desembre, de promoció de l'autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència- BOE.299 (15/12/2006)