Resolució
Q-01079/2012 Disconformitat amb la llista d'espera per a una intervenció quirúrgica a l'Hospital de Mataró

Matèries
Polítiques socials
Salut
Gestió dels recursos sanitaris
Data d'inici 17/02/2012
Data de l'últim moviment 30/08/2013
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Salut Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la llista d'espera en què es troba perquè l'intervinguin quirúrgicament a l'Hospital de Mataró. Exposa que des que la va visitar el metge de capçalera fins que ho va fer el cirurgià van passar diversos mesos, i que ara l'han informat que la seva operació té una demora d'un any i mig aproximadament. També es queixa de la manca de resposta a diverses reclamacions que ha presentat.

Contingut

El Departament de Salut informa que la persona interessada es va incloure en llista d'espera el 13 d'agost de 2010; que es tracta d'un procediment quirúrgic de cirurgia ambulatòria; que no pot ocasionar cap perjudici per a la seva salut; que es tracta d'un procediment que no té un temps màxim d'espera garantit; que la situació clínica de la persona interessada no comporta cap mena de risc, per la qual cosa es descarta derivar-la a un altre centre, i que es preveu que la intervenció es pugui dur a terme en un termini de sis mesos. Pel que fa a la manca de resposta a les reclamacions, el Departament esmenta que es va produir un malentès i que hi havia un error en l'adreça de la persona interessada, cosa que no va fer possible contestar-li.

Atès que tot i no tractar-se d'un cas prioritari la persona interessada haurà estat en llista d'espera dos anys i mig, el Síndic considera que caldria introduir mesures perquè els terminis d'espera per a aquest tipus d'intervencions s'escurcin tant com sigui possible i els ciutadans vegin reconegut el seu dret a l'assistència sanitària de manera suficientment àgil. 

D'altra banda, el Síndic recorda al Departament de Salut l'obligació que té l'Administració de donar resposta a tots els escrits, peticions o suggeriments que els facin arribar les persones interessades.

Amb aquestes consideracions, el Síndic dóna per acabada la seva intervenció en aquest assumpte.

Tramitació

Data Administració Tràmit

07/03/2012 Servei Català de la Salut SCS Sol·licitud d'informació a l'Administració
15/05/2012 Servei Català de la Salut SCS Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
03/07/2012 Departament de Salut Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
10/07/2012 Departament de Salut Resolució
30/08/2013 Departament de Salut Seguiment finalitzat

Normativa i jurisprudència

Normativa

Llei 24/2009, del 23 de desembre, del Síndic de Greuges- DOGC.5536 (30/12/2009)