Q-01093/2012 | Disconformitat amb la tramitació d'una reclamació de responsabilitat patrimonial contra el Servei Català de la Salut per una pretesa mala praxi assistencial |
|
|
|||||||||
|
||||||||||
|
La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb el retard en la tramitació d'una reclamació de responsabilitat patrimonial contra el Servei Català de la Salut per una pretesa mala praxi assistencial.
D'acord amb la darrera informació facilitada amb relació a aquest assumpte, la reclamació es troba en tràmit d'audiència, previ a l'elaboració de la proposta de resolució. Tot i això, cal tenir en compte que es tracta d'una reclamació presentada el 17 de desembre de 2009, de manera que han transcorregut més de tres anys des de la presentació de la reclamació. El Síndic assenyala que un termini tan perllongat és difícilment compatible amb el dret a obtenir una resolució expressa en un termini raonable, com a manifestació del dret a una bona administració, en els termes establerts a l'article 22.1, lletra d) de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya. En aquest sentit, el Síndic reitera la necessitat d'avançar, tot i les dificultats associades a un entorn de restricció de recursos públics, en l'adopció de mesures que permetin reduir, amb caràcter general, el termini esmerçat en la tramitació d'aquest tipus de reclamacions.
Data | Administració | Tràmit |
|
||
06/03/2012 | Servei Català de la Salut SCS | Sol·licitud d'informació a l'Administració |
03/10/2012 | Servei Català de la Salut SCS | Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
19/10/2012 | Departament de Salut | Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
19/02/2013 | Departament de Salut | Resolució |
19/02/2013 | Departament de Salut | Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració |
18/12/2013 | Departament de Salut | Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració |
19/12/2013 | Departament de Salut | Seguiment finalitzat |