Resolució
Q-01124/2011 Disconformitat amb la denegació d'un ajut per a alumnat amb necessitat específica de suport educatiu i amb la manca de resposta del Departament d'Ensenyament a un recurs de reposició

Matèries
Polítiques socials
Educació i recerca
Beques i ajuts
Data d'inici 01/03/2011
Data de l'últim moviment 02/11/2012
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament d'Ensenyament Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la denegació d'un ajut per a alumnat amb necessitat específica de suport educatiu corresponent al curs 2009/2010 i amb la manca de resposta del Departament d'Ensenyament al recurs de reposició que va presentar.

La promotora exposa que el motiu de la denegació de l'ajut és que un membre computable de la família (el seu cunyat) no havia presentat la declaració de la renda. Tot i això, exposa que aquest membre no està obligat a fer-la perquè no assoleix les percepcions mínimes, d'acord amb el que exposa la mateixa Agència Tributària. Va presentar recurs de reposició el maig de 2010 als Serveis Territorials de Tarragona però encara no ha rebut resposta.

Contingut

El juliol de 2011, el Departament d'Ensenyament exposava que, un cop valorat el recurs i esmenat l'error detectat (introduir el germà del pare de l'alumna com a membre de la unitat familiar), s'havia donat tràmit a la sol·licitud de la beca, que es trobava en situació de proposada i pendent de fiscalització i resolució.

El març de 2012, el Departament d'Ensenyament comunicava que en breu es faria efectiu el pagament de l'ajut per a alumnat amb necessitat específica de suport educatiu, un cop resolts els problemes en la tramitació. 

El maig de 2012, però, la persona interessada va comunicar al Síndic que el Departament d'Ensenyament encara no havia transferit l'import de l'ajut per a la seva filla. 

Tot i això, posteriorment el Departament d'Ensenyament ha comunicat que el pagament d'aquest ajut es va fer efectiu el 22 de març de 2012, i que es va fer per mitjà del compte corrent del centre, tal com va autoritzar la persona interessada. 

Per tant, en vista d'aquesta informació, el Síndic dóna per finalitzades les seves actuacions sobre aquest assumpte.

Tramitació

Data Administració Tràmit

22/03/2011 Direcció General d'Atenció a la Família i Comunitat Educativa Sol·licitud d'informació a l'Administració
27/05/2011 Direcció General d'Atenció a la Família i Comunitat Educativa Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
07/07/2011 Departament d'Ensenyament Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
01/08/2011 Departament d'Ensenyament Resolució
28/10/2011 Departament d'Ensenyament Sol·licitud d'informació a l'Administració
16/01/2012 Departament d'Ensenyament Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
22/03/2012 Departament d'Ensenyament Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
30/03/2012 Departament d'Ensenyament Resolució
01/06/2012 Departament d'Ensenyament Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
11/10/2012 Departament d'Ensenyament Reiteració a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
24/10/2012 Departament d'Ensenyament Resposta a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
31/10/2012 Departament d'Ensenyament Resolució
02/11/2012 Departament d'Ensenyament Seguiment finalitzat