Resolució
Q-01135/2012 Manca d'informació dels serveis socials de l'Ajuntament de Badalona relativa als ajuts de la Llei de la dependència

Matèries
Polítiques socials
Infància i adolescència
Problemes de salut i/o discapacitat en l'infant
Data d'inici 22/02/2012
Data de l'últim moviment 31/07/2012
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Badalona Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa, mare d'un infant amb un grau de disminució reconegut del 42%, exposa que l'any 2009 va formalitzar la sol·licitud de reconeixement de disminució del seu fill remesa pels serveis socials de l'Ajuntament de Badalona, però es queixa que aquests serveis socials no la van informar que podia sol·licitar un ajut de la llei de dependència per al seu fill.

Contingut

En l'informe tramès per l'Ajuntament de Badalona es fa constar que la persona interessada va ser atesa telefònicament i que el mes d'abril de 2012 el regidor de Serveis Socials i Salut s'hi va reunir per tractar l'assumpte objecte de queixa.

El Síndic valora positivament que l'Ajuntament hagi pogut tractar amb la persona interessada la qüestió referida a la seva queixa. Tot i això, també cal assenyalar que la promotora manifesta que es va adreçar telefònicament a l'Oficina d'Atenció al Ciutadà (en endavant OAC) i va demanar ser informada dels recursos o ajuts a què podia tenir accés atesa la discapacitat del seu fill.

El Síndic, doncs, recorda a l'Ajuntament que la Llei 12/2007, d'11 d'octubre, de serveis socials, estableix en l'article 10 que en l'àmbit dels serveis socials totes les persones tenen dret a rebre informació veraç, suficient i entenedora sobre els serveis i les prestacions disponibles. Així mateix, la llei de serveis socials preveu que són especialment destinataris dels serveis socials les persones amb discapacitat física, psíquica o sensorial. 

Per tant, davant la demanda d'informació de la mare d'un infant amb discapacitat, s'hauria d'haver ofert la possibilitat de concretar una entrevista per informar-la. En aquest sentit, el Síndic demana a l'Ajuntament que, en cas que no ho hagi fet, revisi els protocols d'actuació de l'OAC en el sentit d'assegurar que es faciliti informació adequada en relació amb els ajuts i serveis adreçats a persones amb discapacitat.

Tramitació

Data Administració Tràmit

05/03/2012 Ajuntament de Badalona Sol·licitud d'informació a l'Administració
25/04/2012 Ajuntament de Badalona Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
11/05/2012 Ajuntament de Badalona Sol·licitud d'informació a l'Administració
18/06/2012 Ajuntament de Badalona Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
19/07/2012 Ajuntament de Badalona Resolució
31/07/2012 Ajuntament de Badalona Seguiment finalitzat

Normativa i jurisprudència

Normativa

Llei 12/2007, d'11 d'octubre, de serveis socials- DOGC.4990 (18/10/2007)