Resolució
Q-01154/2014 Manca d'assignació a una persona amb discapacitat del 75% d'una plaça de servei socials d'atenció a les persones amb discapacitat

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Persones amb discapacitat
Data d'inici 24/02/2014
Data de l'últim moviment 22/12/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - S'accepta parcialment la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb el fet que no s'assigni al seu fill, que té reconeguda una discapacitat del 75%, una plaça de servei socials d'atenció a les persones amb discapacitat.

Exposa que en data 2 de maig de 2011 va presentar a l'Institut Català d'Assistència i Serveis Socials una sol·licitud d'accés als serveis socials d'atenció a les persones amb discapacitat, i que en data 15 d'abril de 2013 va presentar una sol·licitud d'accés a serveis residencials i centres de dia per a persones amb discapacitat de l'Institut Català d'Assistència i Serveis Socials.

En resposta a la primera petició, se li va comunicar que el Servei de Valoració i Orientació del Centre d'Atenció a Discapacitats havia informat que el servei més adequat a les seves característiques era el de residència per a grans discapacitats físics amb suport extens, la qual cosa li va ser comunicada  mitjançant un escrit en el qual s'explicava també que la seva sol·licitud havia estat inclosa en la base de dades de persones en espera per a aquest tipus d'equipaments.

Posteriorment, la resolució PIA de data 29 de març de 2012 va resoldre atorgar a la persona interessada una prestació econòmica per cures en l'entorn familiar amb efectes des del 29 d'abril de 2009 fins al 3 de febrer de 2011 per un import mensual de 300,90 euros, i des del 4 de febrer de 2011 amb un import mensual de 0? (atesa la incompatibilitat amb la percepció de la pensió de gran invalidesa que li va ser reconeguda).

Tot i això, encara no ha aconseguit que li sigui assignada la plaça de servei socials d'atenció a les persones amb discapacitat.

Contingut

Un cop examinada tota la documentació de l'expedient, i atès el temps transcorregut des del moment de la presentació de la sol·licitud al registre del Departament de Benestar Social i Família sense que s'hagi resolt ni donat cap informació a la persona interessada, el Síndic suggereix al Departament de Benestar Social i Família que doni les instruccions oportunes per tal que es resolgui aquesta sol·licitud sense més demora.

Tramitació

Data Administració Tràmit

10/03/2014 Serveis Territorials de Benestar Social i Família a Tarragona Sol·licitud d'informació a l'Administració
15/04/2014 Departament de Benestar Social i Família Resolució pendent d'acceptació
22/05/2014 Departament de Benestar Social i Família Resposta a la resolució pendent d'acceptació
27/05/2014 Departament de Benestar Social i Família No irregularitat
27/05/2014 Serveis Territorials de Benestar Social i Família a Tarragona No irregularitat
05/11/2014 Departament de Benestar Social i Família Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
05/12/2014 Departament de Benestar Social i Família Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
11/06/2015 Departament de Benestar Social i Família Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
15/07/2015 Departament de Benestar Social i Família Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
22/12/2015 Departament de Benestar Social i Família Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració