Resolució
Q-01177/2012 Retard en la valoració i resolució d'una revisió de grau de discapacitat

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Persones amb discapacitat
Data d'inici 22/02/2012
Data de l'últim moviment 07/03/2012
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb el retard en la valoració i resolució de la revisió del seu grau de discapacitat, que va sol·licitar el dia 17 de desembre de 2010.

Exposa que el dia 14 de febrer de 2012, un any i dos mesos després de la sol·licitud, ha estat valorat, i es queixa per aquest retard.

Contingut

Els informes del Síndic de Greuges dels últims anys han recollit a bastament els problemes sorgits en els procediments de reconeixement de discapacitat i, en particular, les demores que es produeixen en la resolució d'aquests procediments. 

D'acord amb la normativa que els regula, el ter¬mini màxim de resolució i de notificació és de tres mesos. Per tant, dins d'aquest termini l'equip de valoració i orientació hauria de fer el reconeixement de la discapacitat de la persona sol·licitant, i emetre i notificar el certificat en què es determina, entre altres qüestions, el grau de discapacitat que afecta la persona. 

El retard ocasionat comporta, d'una banda, un incompliment dels principis de celeritat i eficà¬cia que han de regir l'actuació administrativa i, d'altra banda, no s'adequa a una bona pràctica administrativa, que necessàriament ha de res¬pectar el dret de les persones a obtenir una resolució expressa dins del termini màxim establert. 

Per aquest motiu, el Síndic recorda de nou al Departament de Benestar Social i Família la necessitat d'intentar agilitar al màxim aquests procediments perquè s'adeqüin als terminis legalment establerts.

Tramitació

Data Administració Tràmit

07/03/2012 Departament de Benestar Social i Família Seguiment finalitzat