Resolució
Q-01180/2012 Disconformitat amb l'accés a un lloc de treball de l'Ajuntament de Sant Hilari Sacalm

Matèries
Administració pública i tributs
Administració pública i drets
Funció pública
Data d'inici 22/02/2012
Data de l'últim moviment 10/01/2013
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Sant Hilari Sacalm Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa posa de manifest que el mes d'agost de 2011 l'Ajuntament de Sant Hilari Sacalm va contractar un coordinador d'àrees del consistori, mitjançant un contracte de treball de durada determinada, sense que aquesta durada es concreti i sense que es compleixin les disposicions reglamentàriament establertes a aquest efecte. També exposa que es va contravenir el principi de publicitat que ha de presidir les contractacions de personal de les administracions públiques.

Contingut

En vista de la documentació de què es disposa, el Síndic conclou que, efectivament, la contractació d'una persona per ocupar un lloc de treball inexistent a la relació de llocs de treball de l'Ajuntament de Sant Hilari Sacalm va constituir una actuació irregular.

En primer lloc, a la resolució de nomenament de la persona interessada efectuada per decret d'alcaldia de 29 de juliol de 2011, es fa esment dels articles 291.3 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya (en endavant Llei municipal) i a l'article 94.3 del Decret 214/13990, de 30 de juliol, del reglament del personal al servei de les entitats locals de Catalunya.

En aquests preceptes es fa referència al personal interí i laboral dels ens locals que en casos de màxima urgència -que en aquest cas no ha estat justificada- pot ser contractat sense convocatòria pública i per sistema de concurs, si bé el nomenament que així s'efectua s'ha de publicar al BOP i al DOGC, i se n'ha d'informar el ple en la primera sessió que tingui lloc, premisses que no es van complir. 

D'altra banda, l'article 283 de la Llei municipal estableix que els ens locals han d'aprovar anualment, mitjançant llur pressupost, les plantilles, que han de comprendre tots els llocs de treball reservats a cada classe de personal i una còpia de les quals s'ha de trametre al Departament de Governació i Relacions Institucionals en el termini de 30 dies des de l'aprovació.

També l'article 16 del Decret 214/1990, de 30 de juliol, exigeix que els llocs de treball que han de ser ocupats per personal laboral, amb l'única excepció dels treballs de temporada amb caràcter no habitual o per a tasques específiques de caràcter temporal, han d'estar incorporats a la relació de llocs de treball de l'entitat.

Tanmateix, a la plantilla de personal de l'Ajuntament de Sant Hilari Sacalm, aprovada per acord del Ple de 10 de febrer de 2011 i vigent al moment de la contractació de la persona interessada, no existia el lloc de coordinador de les diferents àrees de la corporació a què es refereixen tant la resolució de contractació de la persona interessada com el mateix contracte de treball, raó per la qual no podia proveir-se un lloc de treball inexistent i no dotat pressupostàriament. 

En tot cas, sembla que la naturalesa del nomenament obeïa més a la condició de personal eventual, a què es refereixen els articles 9 i següents del Decret 214/1990, de 30 de juliol. Tot i això, el nombre, les característiques bàsiques i la retribució del personal eventual han d'estar determinats pel Ple de la corporació o per l'òrgan superior de l'entitat local en començar el seu mandat, dins dels crèdits pressupostaris consignats o que s'habilitin a aquest efecte. Igualment, cal que els llocs de treball reservats a personal eventual figurin en la relació de llocs de treball de l'entitat local.

En conseqüència, el Síndic recorda a l'Ajuntament de Sant Hilari Sacalm que el nomenament de personal eventual o de confiança per dur a terme funcions qualificades com de confiança o assessorament especial, en els termes establerts a l'article 12 de l'Estatut bàsic de la funció pública, s'ha de dur a terme d'acord amb allò establert per a aquesta classe de personal a les lleis de la funció pública local i sempre que els llocs reservats per a aquest personal figurin en la relació de llocs de treball de l'entitat local.

Tramitació

Data Administració Tràmit

12/03/2012 Ajuntament de Sant Hilari Sacalm Sol·licitud d'informació a l'Administració
14/05/2012 Ajuntament de Sant Hilari Sacalm Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
10/10/2012 Ajuntament de Sant Hilari Sacalm Segona reiteració / Obstaculització
29/10/2012 Ajuntament de Sant Hilari Sacalm Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
10/01/2013 Ajuntament de Sant Hilari Sacalm Resolució
10/01/2013 Ajuntament de Sant Hilari Sacalm Seguiment finalitzat

Expedients Relacionats

Q-07559/2011