Resolució
Q-01227/2012 Disconformitat amb la facturació d'una empresa de telefonia

Matèries
Consum
Administració de defensa dels consumidors
Data d'inici 23/02/2012
Data de l'últim moviment 24/10/2012
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament d'Empresa i Ocupació Actuació irregular de l'administració - Es soluciona el problema, després de la intervenció del Síndic

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb l'actuació d'una empresa de telefonia pel fet que, malgrat haver contractat un servei de tarifa plana per connectar-se a Internet per mitjà del seu telèfon mòbil, va rebre un seguit de factures per la connexió a Internet des d'aquest dispositiu. 

De la documentació que aporta es desprèn que el 16 de novembre de 2011 va sol·licitar l'arbitratge de la Junta Arbitral de Consum de Catalunya, però no ha rebut cap altra informació sobre l'estat de la seva sol·licitud.

Contingut

L'Agència Catalana del Consum informa que el 8 de juny de 2011 el promotor va interposar una reclamació contra una empresa de telefonia, reclamació que es va traslladar el 28 de juny de 2011 a la Secció de Mediació de la Junta Arbitral de Consum de Catalunya. El 12 de juliol de 2011 es va enviar la proposta de mediació a l'empresa de telefonia i el 5 d'agost de 2011 es va fer arribar al promotor per correu electrònic la resposta que l'empresa havia donat a la mediació de la Junta Arbitral. 

Atès que la reclamació no es va resoldre per mediació, el 7 de novembre de 2011 el promotor va emplenar una sol·licitud d'arbitratge, que es va registrar el 10 de novembre de 2011 a la Junta Arbitral de Consum.

L'Agència indica que és conscient que els terminis actuals dels expedients que s'han de sotmetre a arbitratge són excessivament llargs i que s'està treballant per tal de reduir-los. 

Atès el contingut de l'informe, doncs, el Síndic observa que, malgrat l'endarreriment al qual fa referència l'Agència, la sol·licitud d'arbitratge del promotor està en tràmit de resolució, per la qual cosa no pot concloure que hi hagi inactivitat de l'Administració davant dels fets denunciats. 

No obstant això, el Síndic ha recordat al Departament d'Empresa i Ocupació el manament que l'article 51 de la Constitució adreça als poders públics: garantir la defensa dels consumidors i usuaris, i protegir la seguretat, la salut i els legítims interessos econòmics amb procediments eficaços.

Tramitació

Data Administració Tràmit

10/05/2012 Agència Catalana del Consum Sol·licitud d'informació a l'Administració
16/07/2012 Agència Catalana del Consum Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
08/08/2012 Agència Catalana del Consum Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
24/10/2012 Departament d'Empresa i Ocupació Altres formes de finalitzar