Resolució
Q-01238/2015 Manca de resposta de l'Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts a una sol·licitud d'accés a informació i documentació municipal

Matèries
Administració pública i tributs
Administració pública i drets
Procediment administratiu
Data d'inici 24/02/2015
Data de l'últim moviment 28/12/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts Pendent d'acceptació per l'administració

Contingut

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta de l'Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts a una sol·licitud d'accés a documentació municipal. En concret, sol·licitava una còpia del projecte original d'una obra i el permís municipal per a la instal·lació d'un ascensor a la finca. L'Ajuntament considera que el promotor hauria d'acreditar la condició de part interessada en l'expedient de llicència d'obres al qual demana accedir. 

D'una banda, el Síndic recorda a l'Ajuntament l'obligació legal de donar resposta expressa i escrita al sol·licitant, en el marc del dret a una bona administració en els termes en què ha estat regulat a l'article 22 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment  de les administracions públiques de Catalunya. 

D'altra banda, cal tenir en compte que el dret d'accés dels ciutadans a la informació  pública ha estat expressament regulat mitjançant la Llei estatal 19/2013, de 9 de novembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, i la Llei catalana 19/2014, de 29 de desembre, amb el mateix nom. D'acord amb aquest marc legal, qualsevol persona pot sol·licitar accés a informació pública sense necessitat de justificar la petició i, encara menys, acreditar un interès directe en el procediment administratiu o l'actuació.

Així mateix, la petició d'accés només pot ser denegada si concorre alguna de les excepcions establertes legalment, aplicada de forma ponderada amb els criteris que fixa també la Llei (articles 14 i següents de la Llei 19/2013 i 21 i següents de la Llei 19/2014, respectivament). 

En conseqüència, el Síndic recomana a l'Ajuntament que valori de nou la petició d'accés a informació que ha motivat aquesta queixa i hi doni resposta expressa i escrita d'acord amb els paràmetres legals esmentats.

Tramitació

Data Administració Tràmit

07/04/2015 Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts Sol·licitud d'informació a l'Administració
25/05/2015 Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
23/09/2015 Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts Segona reiteració / Obstaculització
30/10/2015 Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
12/11/2015 Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts Resolució pendent d'acceptació
28/12/2015 Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts Reiteració a la resolució pendent d'acceptació