Resolució
Q-01244/2010 Manca de resposta de l'Ajuntament d'Alcanar a una instància relativa a la ubicació d'uns contenidors d'escombreries del municipi

Matèries
Polítiques territorials
Medi ambient
Contaminació
Data d'inici 16/03/2010
Data de l'últim moviment 29/02/2012
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament d'Alcanar Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta de l'Ajuntament d'Alcanar a una instància va presentar en data 26 d'agost de 2009 i en què denunciava la problemàtica dels contenidors ubicats a la cruïlla de dos carrers del municipi. Segons exposa, en aquesta cruïlla s'hi permet estacionar vehicles, fet que dificulta l'accés dels camions d'escombreries i fa que de vegades no puguin recollir la brossa.

Segons explica, l'Ajuntament la va informar verbalment que la ruta dels camions havia de passar per un altre carrer. No obstant això, els camions continuen passant per la ruta habitual, de manera que han de fer maniobra de marxa enrere per accedir als contenidors, i tot i això no hi poden accedir si hi ha vehicles estacionats.

Contingut

L'Ajuntament d'Alcanar informa que el servei de recollida de residus està delegat en el Consorci de Serveis Agroambientals de les comarques del Baix Ebre i Montsià, que depèn del Consell Comarcal del Montsià. Indica que va trametre la queixa de la persona interessada a aquest organisme, a fi que l'empresa que s'encarrega de la recollida prengués les mesures adequades per a la recollida efectiva i que evités els possibles perjudicis que ocasionava. 

L'informe de l'Administració posa de manifest que actualment la recollida de residus s'efectua amb tota normalitat. 

Tot i això, l'Ajuntament d'Alcanar no fa cap referència a la manca de resposta a la instància de la persona interessada de data 26 d'agost de 2009, motiu pel qual li recorda que l'article 53 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, estableix que les administracions públiques catalanes estan obligades a dictar una resolució expressa en tots els procediments i a notificar-la.

Dit això, el Síndic finalitza les seves actuacions en aquest expedient

Tramitació

Data Administració Tràmit

22/04/2010 Ajuntament d'Alcanar Sol·licitud d'informació a l'Administració
11/06/2010 Ajuntament d'Alcanar Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
23/11/2010 Ajuntament d'Alcanar Reiteració posterior a la primera
26/11/2010 Ajuntament d'Alcanar Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
03/03/2011 Ajuntament d'Alcanar Sol·licitud d'informació a l'Administració
05/05/2011 Ajuntament d'Alcanar Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
30/06/2011 Ajuntament d'Alcanar Reiteració posterior a la primera
17/11/2011 Ajuntament d'Alcanar Segona reiteració / Obstaculització
23/11/2011 Ajuntament d'Alcanar Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
08/02/2012 Ajuntament d'Alcanar Resolució
29/02/2012 Ajuntament d'Alcanar Seguiment finalitzat