Resolució
Q-01260/2014 Disconformitat amb la negativa de l'Administració a emetre una targeta acreditativa de la seva situació de discapacitat

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Persones amb discapacitat
Data d'inici 26/02/2014
Data de l'últim moviment 06/11/2014
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La persona interessada mostra la seva disconformitat amb la negativa de l'Administració a emetre una targeta acreditativa de la seva situació de discapacitat.

Contingut

En el marc de l'actuació d'ofici 2525/2014, amb relació a la nova redacció de l'article 4.2 del Text refós de la Llei general dels drets de les persones amb discapacitat, el Departament de Benestar Social i Família informa que, a partir del 4 de desembre de 2013, data d'entrada en vigor de la nova Llei general dels drets de les persones amb discapacitat i de la seva inclusió social, i d'acord amb l'article 4.2, els pensionistes de la Seguretat Social que tinguin reconeguda una pensió d'incapacitat permanent en el grau de total, absoluta o gran d'invalidesa, i els pensionistes de classe passiva que tinguin reconeguda una pensió de jubilació o retir per incapacitat permanent per al servei presenten un grau de discapacitat del 33% a tots els efectes.

Segons s'assenyala, les persones esmentades en l'article 4.2 tenen dret a obtenir el reconeixement del 33% de grau de discapacitat sense que sigui necessari que els equips de valoració del Departament els hagin de sotmetre a nova valoració perquè aquest grau ja el tenen reconegut per ministeri de la llei.

No obstant això, si la persona interessada sol·licita la valoració de la seva discapacitat per part dels equips de valoració amb els barems establerts al Reial decret 1971/1999, de 23 de desembre, el procediment per al reconeixement de la qualificació del grau de discapacitat s'ha de fer d'acord amb aquesta norma i a la resolució s'hi ha de fer constar el grau reconegut conforme als barems, si és superior al 33% o el de 33% en cas que la valoració doni un resultat inferior al 33%.

El Departament també indica que a aquestes persones se'ls facilitarà la targeta acreditativa de la seva discapacitat regulada mitjançant l'Ordre BSF/49/2012, de 27 de febrer, de la targeta acreditativa de la discapacitat, que tindrà validesa mentre duri la condició de pensionista de la Seguretat Social per incapacitat o per impediment, segons el que estableix l'article 42 de la Llei general dels drets de les persones amb discapacitat.

En vista d'això, i tenint en compte que la resolució denegatòria de la targeta acreditativa de la situació de discapacitat de la persona interessada és posterior a la data d'efectes de la Llei general de persones amb discapacitat, el Síndic suggereix al Departament de Benestar Social i Família doni les instruccions oportunes perquè es revisi el seu expedient, de manera que es resolgui amb el criteri assumit pel Departament amb relació a l'aplicació de l'article 42 de la Llei general dels drets de les persones amb discapacitat.

Tramitació

Data Administració Tràmit

08/10/2014 Departament de Benestar Social i Família Resolució pendent d'acceptació
29/10/2014 Departament de Benestar Social i Família Resposta a la resolució pendent d'acceptació
05/11/2014 Departament de Benestar Social i Família Irregularitat
06/11/2014 Departament de Benestar Social i Família Seguiment finalitzat