Resolució
Q-01280/2011 Manca de resposta del Servei Català de la Salut a una sol·licitud d'informació sobre el protocol d'actuació del Servei Coordinador d'Urgències del 061.

Matèries
Administració pública i tributs
Administració pública i drets
Procediment administratiu
Data d'inici 08/03/2011
Data de l'últim moviment 12/04/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Salut Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa, president de l'Associació de Veïns de Pallejà, manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta del Servei Català de la Salut a la sol·licitud d'informació sobre el protocol d'actuació del Servei Coordinador d'Urgències del 061 que va formular el 26 de novembre de 2010. També sol·licitava que es confeccionés un fullet informatiu en el qual s'expliqués a tots els usuaris els passos que calia seguir.

Contingut

L'article 53 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, estableix que les administracions estan obligades a dictar una resolució expressa en tots els procediments i a notificar-la independentment de la forma i del mitjà d'iniciació. 

D'altra banda, l'obligació de donar resposta a les sol·licituds que els ciutadans i les ciutadanes adrecen a l'Administració forma part del dret a una bona administració, reconegut a l'article 30 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i regulat a l'article 22 de la Llei 26/2010, que inclou el dret a obtenir una resolució expressa i que se'ls notifiqui dins del termini legalment establert.

Així mateix, l'article 42 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, estableix que el termini màxim per notificar la resolució expressa és de tres mesos a comptar des de la data en què la sol·licitud ha tingut entrada al registre de l'òrgan competent per tramitar-les.

És per això, que el Síndic demana al Departament de Salut que agiliti al màxim la tramitació de la sol·licitud del promotor de la queixa, que ha superat amb escreix els terminis legalment establerts, complint els requisits legals.

Amb aquest recordatori de deures legals, el Síndic dóna per tancades aquestes actuacions.

Tramitació

Data Administració Tràmit

12/04/2011 Departament de Salut Resolució

Normativa i jurisprudència

Normativa

Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya - DOGC.5686 (05/08/2010)
Llei orgànica 6/2006, de 19 de juliol, de reforma de l'Estatut d'Autonomia de Catalunya- BOE.172 (20/07/2006)
Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú- BOE.295 (27/11/1992)