El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb les possibles irregularitats en la tramitació d'un expedient sancionador de trànsit, del qual afirma que no va tenir coneixement fins que va rebre la notificació de la provisió de constrenyiment.
Exposa que, en rebre la notificació, va demanar accés a l'expedient administratiu i va comprovar que els intents de notificació tant de l'acord d'incoació de l'expedient com de la resolució sancionadora es van practicar a la seva adreça anterior, tot i que el 23 de març de 2011 havia comunicat un canvi de domicili a la Direcció General de Trànsit a través de l'oficina de la Prefectura Provincial de Trànsit a Sabadell.
El Departament d'Interior indica que, efectivament, en data 23 de març de 2011 el promotor va comunicar el seu canvi de domicili a la Direcció General de Trànsit, però que el tràmit que es va intentar notificar els dies 10 i 21 de juny de 2011 va ser un requeriment de pagament, el qual no forma part del procediment sancionador, i constitueix tan sols un recordatori de deute pendent de pagament abans de procedir a l'execució per mitjans forçosos.
Per aquest motiu, i atès que el Síndic ha pogut observar en diverses queixes la confusió que ocasiona en les persones interessades objecte de la tramitació d'un expedient sancionador el fet que en el justificant de recepció del requeriment de pagament es faci constar notificació de resolució, el Síndic suggereix al Departament que en el justificant de recepció substitueixi l'expressió ?notificació de resolució? per ?notificació de requeriment de pagament?, amb l'objectiu d'evitar dubtes i confusions.