Resolució
Q-01292/2013 Disconformitat amb la baixa per error del servei de subministrament d'electricitat en un domicili

Matèries
Consum
Gas
Data d'inici 21/02/2013
Data de l'últim moviment 09/07/2014
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Gas Natural- Fenosa Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa exposa que ha estat donat de baixa del servei de subministrament d'electricitat del seu domicili de forma errònia.

Segons explica, en data 24 de desembre de 2012 va enviar un fax a Gas Natural Fenosa en el qual sol·licitava la baixa del contracte de subministrament elèctric d'una empresa i la retirada del comptador, ja que el 31 de desembre de 2012 l'empresa tancava. Tot i això, el comptador que es va retirar va ser el del domicili particular del promotor.

Contingut

De la informació de què es disposa es desprèn que el fet que, per indicació de Gas Natural Fenosa, s'interrompés el subministrament elèctric en una adreça incorrecta no és en cap cas atribuïble al promotor, sinó que, al contrari, això s'ha degut a una incidència administrativa de la qual Gas Natural Fenosa ha de respondre davant dels seus clients.

Cal remarcar que el Síndic no té constància que, transcorreguts sis mesos, s'hagi restablert el subministrament elèctric a l'habitatge del promotor.

En l'informe de Gas Natural Fenosa s'indica que el promotor haurà de sol·licitar una nova alta de subministrament elèctric i que totes les despeses que comporti aquesta gestió seran assumides per la companyia.

A criteri del Síndic, però, aquesta forma de procedir que proposa Gas Natural Fenosa suposa una càrrega sobre el promotor que no li correspon assumir, atès que en cap moment ha estat responsable de la baixa del servei en el seu habitatge. Per tant, s'entén que ha de ser Gas Natural Fenosa qui assumeixi totes les gestions i despeses per al restabliment d'un servei el titular del qual mai no en va demanar la suspensió o baixa, i que aquestes gestions s'han de dur a terme amb la màxima celeritat possible per tal de no allargar la situació de manca de subministrament elèctric en l'habitatge del promotor de la queixa.

D'acord amb el que s'ha exposat, el Síndic suggereix a Gas Natural Fenosa, d'una banda, que s'adoptin les mesures adients per tal de rescabalar els perjudicis que la situació exposada hagi causat al promotor; i de l'altra, que es donin per escrit al promotor les explicacions i disculpes pertinents sobre la incorrecció en el servei, i que se l'informi sobre la forma i el procediment que se seguirà per compensar-lo de les despeses i les molèsties ocasionades.

A banda d'això, el Síndic demana a Gas Natural Fenosa, d'una banda, que sigui la companyia qui s'encarregui de totes les gestions i despeses necessàries per al restabliment del servei de subministrament elèctric a l'habitatge del promotor; i de l'altra, que, atès el temps transcorregut, totes aquestes actuacions es duguin a terme com més aviat millor.

Tramitació

Data Administració Tràmit

20/03/2013 Gas Natural- Fenosa Sol·licitud d'informació a l'Administració
15/05/2013 Gas Natural- Fenosa Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
18/06/2013 Gas Natural- Fenosa Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
09/07/2013 Gas Natural- Fenosa Resolució pendent d'acceptació
13/09/2013 Gas Natural- Fenosa Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
19/11/2013 Gas Natural- Fenosa Resposta a la resolució pendent d'acceptació
08/07/2014 Gas Natural- Fenosa Irregularitat
09/07/2014 Gas Natural- Fenosa Seguiment finalitzat