Resolució
Q-01297/2011 Presumpta situació d'assetjament escolar en un centre de Salt

Matèries
Polítiques socials
Educació i recerca
Assetjament escolar
Data d'inici 08/03/2011
Data de l'últim moviment 26/01/2012
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament d'Ensenyament Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa exposa la situació d'assetjament escolar que va patir el seu fill al centre de Salt on està escolaritzat.

Exposa que el seu fill ha començat l'escolarització en aquest centre aquest curs, que és un alumne amb un bon rendiment acadèmic i que mai abans no havia patit aquest tipus de situació, que es concreta en insults, agressions i molèsties continus d'un company.

Aquesta situació causa un gran patiment en el seu fill, que plora, no vol a anar a l'escola i té malsons. El noi va patir una crisi d'ansietat a l'escola, i actualment rep atenció psicològica des de la xarxa pública de salut. En aquest sentit, la pediatra va derivar el seu cas al centre de serveis socials.

La promotora també exposa que ha plantejat aquesta situació en múltiples ocasions als mestres i a la direcció de l'escola, i que ha demanat un canvi de classe que no ha estat acceptat. També es va adreçar per escrit a la Inspecció i, a partir d'aquí, es va produir una millora de la situació, per bé que només va ser temporal. 

Finalment, la mare assenyala que ha formalitzat una sol·licitud de canvi de centre que ha estat admesa. Això no obstant, exposa la preocupació pel seu fill durant el temps que queda per acabar el curs.

Contingut

Del contingut de l'informe de resposta del Departament d'Ensenyament es desprèn que l'escola va actuar en resposta a les queixes de la mare, i que es van adoptar diverses mesures, consistents a incrementar la vigilància al pati i als espais conflictius, intensificar la comunicació amb la mare i demanar l'assessorament de l'equip d'assessorament psicopedagògic (EAP).

Tot i això, la mare insisteix en la situació de gran patiment que l'alumne va viure a l'escola i la seva percepció que això no va ser tingut en compte. En aquest sentit, contraposa l'experiència viscuda en aquest centre de Salt amb el centre actual, en què exposa que el seu fill es troba ben integrat.

En vista de la informació de què es disposa, el Síndic no observa indicis d'irregularitat en l'actuació de l'Administració, però tot i això, veient la divergència entre la valoració que fa l'escola i la que fa la mare de la situació i la percepció de manca d'ajut, considera que podria ser profitós revisar la intervenció que es va fer en aquest cas i analitzar si hi ha aspectes susceptibles de millora en la resposta donada, tot això de cara a situacions que puguin donar-se en el futur. 

Amb aquesta actuació, el Síndic dóna per finalitzada la seva intervenció en aquest assumpte.

Tramitació

Data Administració Tràmit

31/03/2011 Direcció General d'Atenció a la Família i Comunitat Educativa Sol·licitud d'informació a l'Administració
03/06/2011 Direcció General d'Atenció a la Família i Comunitat Educativa Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
26/07/2011 Departament d'Ensenyament Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
26/01/2012 Departament d'Ensenyament Resolució