Resolució
Q-01324/2013 Disconformitat amb la manca de cobrament dels endarreriments d'una prestació de la renda mínima d'inserció

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Inclusió social
Data d'inici 25/02/2013
Data de l'últim moviment 06/11/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Consell Comarcal del Segrià Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució
Departament d'Empresa i Ocupació Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de cobrament dels endarreriments de la prestació de la renda mínima d'inserció (en endavant RMI) que té atorgada.

Exposa que al febrer de 2012 se li va suspendre la prestació, però que en data 25 d'octubre de 2012 la Comissió Interdepartamental de la RMI va deixar sense efectes aquesta suspensió i va acordar reprendre el pagament de la prestació amb efectes des de l'1 de juny de 2012. Tot i això, encara no se li han abonat els mesos de juny, juliol, agost i setembre de 2012.

Contingut

Segons l'informe elaborat per la Direcció General d'Economia Social, Cooperativa i Treball Autònom, el retard en el pagament dels endarreriments de l'RMI és degut a la manca de disponibilitat de tresoreria. Tot i això, exposa que l'Administració té la voluntat de fer-los efectius tan aviat com hi hagi disponibilitat suficient per atendre'ls. 

Per la seva banda, el Síndic insisteix en la necessitat de quantificar el deute corresponent a les prestacions reconegudes i pendents de pagament, i establir una planificació que permeti fixar un horitzó temporal per a la resolució d'aquesta qüestió.

Tramitació

Data Administració Tràmit

25/02/2013 Síndic Municipal de Greuges de Lleida Acusament de recepció
19/03/2013 Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom Sol·licitud d'informació a l'Administració
15/05/2013 Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
26/07/2013 Consell Comarcal del Segrià Sol·licitud d'informació a l'Administració
10/09/2013 Consell Comarcal del Segrià Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
03/10/2013 Consell Comarcal del Segrià Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
06/11/2013 Consell Comarcal del Segrià No irregularitat
20/11/2013 Departament d'Empresa i Ocupació Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
24/12/2013 Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom Sol·licitud d'informació a l'Administració
11/02/2014 Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
06/05/2014 Departament d'Empresa i Ocupació Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
23/01/2015 Síndic Municipal de Greuges de Lleida Irregularitat
23/01/2015 Departament d'Empresa i Ocupació Irregularitat
23/01/2015 Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom Irregularitat
22/09/2015 Departament d'Empresa i Ocupació Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
06/10/2015 Departament d'Empresa i Ocupació Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
20/10/2015 Síndic Municipal de Greuges de Lleida Comunicació a l'Ombudsman de la sol·licitud d'informació seguiment
21/10/2015 Departament d'Empresa i Ocupació Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
30/10/2015 Departament d'Empresa i Ocupació Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
06/11/2015 Síndic Municipal de Greuges de Lleida Comunicació a l'Ombudsman del seguiment finalitzat

Expedients Relacionats

AO-04369/2013