El promotor, en representació d'un hostal de Segur de Calafell, posa de manifest la manca de resposta de l'Ajuntament d'aquest municipi a les diferents instàncies presentades per les afectacions ocasionades a l'entorn del seu negoci a causa de les obres de la C-31 al seu pas per Segur de Calafell.
A grans trets, les queixes plantejades per la persona interessada a l'Ajuntament es refereixen a: la manca d'acabament de les obres i desperfectes al seu local que els han deixat sense dues entrades a l'hotel; parets i terres sense acabar; voreres sense protecció; escales inacabades amb perill d'accidents; molèsties per sorolls d'un pont a causa de la planxa que s'hi ha col·locat; brutícia al costat de l'hotel, i el pas d'una riera tapada per la brutícia.
El promotor de la queixa informa que ha mantingut una reunió amb l'Ajuntament sense obtenir solucions ni resposta a les seves instàncies. Així mateix, denuncia el retard en l'acabament de les obres, que estava previst per al 23 de juny de 2008.
Un cop estudiat detingudament el contingut de l'informe municipal, el Síndic fa una sèrie de consideracions:
En primer lloc, recorda que d'acord amb l'article 42 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, l'Administració té obligació de resoldre totes les sol·licituds presentades per les persones interessades. En aquest cas, el promotor ha presentat reiterades instàncies en què feia un seguit de peticions, entre les quals destaca la sol·licitud de col·locació d'una barana de protecció al davant de la seva finca.
Pel que fa a l'aplacat de parets de la tanca principal de la finca, s'informa que s'ha acabat totalment i de forma satisfactòria, amb la col·laboració de l'Ajuntament. Pel que fa a l'acabat del terra interior (paviment) i la finalització d'una escala existent interior, s'informa que és competència de Gestió d'Infraestructes, SAU (en endavant GISA). En aquest punt, i per tal d'agilitzar els tràmits, el Síndic suggereix que l'Ajuntament traslladi directament aquesta incidència a l'empresa GISA, per tal que aquesta porti a terme les actuacions que siguin convenients en aquest assumpte.
D'acord amb la informació municipal de resposta, el Síndic constata que finalment el consistori ha traslladat les incidències exposades pel promotor a l'empresa GISA, tal com va suggerir el 16 de setembre de 2009.
Per aquest motiu, demana que l'Ajuntament l'informi un cop disposi de la resposta de GISA a la petició d'actuació.
Finalment, el Síndic indica que el promotor de la queixa va posar de manifest que les planxes que hi ha col·locades al pont encara feien soroll i que la problemàtica existent en aquell punt encara no s'havia resolt. Això contradiu la informació que l'Ajuntament va fer arribar al Síndic en data 4 d'agost de 2009. Per tant, aquesta institució demana que el consistori clarifiqui aquesta circumstància.