La promotora planteja una queixa per la demora i les incidències en la gestió d'un trasllat en ambulància de Conca a Catalunya, que es va sol·licitar el 2 de novembre de 2010 i no es va fer efectiu fins al dia 15 de novembre. La promotora demana responsabilitats al Departament de Salut.
Després d'estudiar la informació tramesa pel Departament de Salut, el Síndic li ha recordat la necessitat de vetllar perquè la informació que es facilita a les persones usuàries dels serveis sanitaris en totes les consultes o gestions que fan als diversos centres sigui del tot veraç, a fi d'assegurar l'efectivitat dels processos o demandes de servei que realitzen i evitar incidències que endarrereixen la satisfacció d'aquestes demandes.
En referència als problemes relacionats amb la gestió de la demanda de trasllat en ambulància, el Síndic ha recordat la necessitat que el Servei Català de la Salut, com a responsable de la prestació dels serveis sanitaris, supervisi el funcionament de les entitats prestadores del servei de transport sanitari; i que vetlli pel funcionament correcte del servei i pel compliment de les obligacions que ha d'assumir davant de les persones usuàries, entre les quals hi ha la informació certa de la programació del dia i hora de recollida i de qualsevol canvi que es produeixi en la programació.