Resolució
Q-01367/2013 Manca de resposta a una sol·licitud de prestacions meritades i no percebudes

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Gent gran
Data d'inici 25/02/2013
Data de l'últim moviment 16/07/2014
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - Es soluciona el problema, després de la intervenció del Síndic
Síndica Municipal de Greuges de Terrassa Estudi inicial de la queixa

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta a la sol·licitud de prestacions meritades i no percebudes derivada del procediment de reconeixement de la situació de dependència de la seva mare.

Exposa que la seva mare va morir el 5 de setembre de 2012 i, atès que encara no s'havia fet efectiu cap import de la prestació, va presentar la sol·licitud de prestacions meritades i no percebudes en data 29 de novembre de 2012, que encara no ha estat resolta.

Contingut

El Síndic recorda que l'article 53 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, estableix que les administracions estan obligades a dictar una resolució expressa en tots els procediments i a notificar-la siguin els que siguin la forma i el mitjà d'iniciació. 

En aquest sentit, l'obligació de donar resposta a les sol·licituds que els ciutadans i ciutadanes adrecen a l'administració forma part del dret a una bona administració, reconegut a l'article 30 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i regulat a l'article 22 de la Llei 26/2010, que inclou el dret a obtenir una resolució expressa i que sigui notificada dins del termini legalment establert

Així mateix, l'article 42 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, estableix que el termini màxim per notificar la resolució expressa és de tres mesos comptadors des de la data en què la sol·licitud ha tingut entrada al registre de l'òrgan competent per tramitar-la.

D'acord amb això, el Síndic suggereix al Departament de Benestar Social i Família que doni les instruccions oportunes a fi que s'agiliti al màxim la tramitació de la sol·licitud de prestacions meritades i no percebudes presentada pel promotor i que, si encara no s'ha fet, se li doni resposta sense més demora.

Tramitació

Data Administració Tràmit

25/02/2013 Síndica Municipal de Greuges de Terrassa Acusament de recepció
29/05/2013 Institut Català d'Assistència i Serveis Socials (ICASS) Sol·licitud d'informació a l'Administració
06/08/2013 Institut Català d'Assistència i Serveis Socials (ICASS) Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
19/12/2013 Institut Català d'Assistència i Serveis Socials (ICASS) Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
24/03/2014 Departament de Benestar Social i Família Resolució pendent d'acceptació
09/05/2014 Departament de Benestar Social i Família Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
02/06/2014 Departament de Benestar Social i Família Resposta a la resolució pendent d'acceptació
16/07/2014 Departament de Benestar Social i Família Altres formes de finalitzar