Resolució
Q-01368/2011 Manca de resposta de l'Ajuntament de Barcelona a diversos escrits de denúncia de l'estat d'un edifici d'aquesta ciutat

Matèries
Polítiques territorials
Urbanisme i habitatge
Conservació i manteniment d'habitatges
Data d'inici 11/03/2011
Data de l'últim moviment 02/09/2014
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Barcelona Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa, en nom d'una comunitat de propietaris de Barcelona, exposa el seu desacord amb la manca de resposta de l'Ajuntament de Barcelona als escrits presentats en què denunciaven l'estat d'un edifici de la mateixa ciutat.

La promotora aporta còpia d'un informe tècnic del qual es desprèn que el 18 d'octubre de 2010 els balcons de l'edifici es trobaven en mal estat i que s'havia decidit traslladar l'informe al Districte de l'Eixample amb caràcter d'urgència. 

Tot i que segons ens indica, la darrera instància la va presentar l'11 de març de 2011, encara no ha rebut cap resposta de l'Ajuntament sobre les gestions que s'han dut a terme en relació amb aquest edifici.

Contingut

El Síndic recorda a l'Ajuntament de Barcelona que el denunciant, com a persona interessada, té dret a ser informat de l'estat concret de l'expedient (article 19.1 del Reglament de la Llei d'urbanisme), especialment quan és ell qui denuncia davant de l'administració competent uns fets que creu que comprometen la seguretat de les persones.

Si bé és cert que l'expedient d'infracció urbanística es va iniciar d'ofici, és la promotora de la queixa qui, en exercici de l'acció pública i com a persona interessada, va posar de manifest aquella situació. Per tant, com a denunciant i persona interessada en l'expedient, ha de ser informada de la tramitació i del moment concret en què es troba el procediment. 

Per tant, el Síndic suggereix a l'Ajuntament de Barcelona que informi la promotora de la queixa de les actuacions que l'Ajuntament ha portat a terme arran la denúncia que al seu dia va presentar en nom d'una comunitat de propietaris.

Amb aquestes consideracions, el Síndic dóna per finalitzada la seva intervenció en aquest assumpte.

Tramitació

Data Administració Tràmit

18/04/2011 Districte de l'Eixample Sol·licitud d'informació a l'Administració
30/06/2011 Districte de l'Eixample Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
21/07/2011 Ajuntament de Barcelona Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
07/03/2012 Ajuntament de Barcelona Resolució
02/10/2013 Ajuntament de Barcelona Seguiment finalitzat
12/11/2013 Ajuntament de Barcelona Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
15/01/2014 Ajuntament de Barcelona Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
17/03/2014 Ajuntament de Barcelona Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
24/07/2014 Ajuntament de Barcelona Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
31/07/2014 Districte de l'Eixample Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
31/07/2014 Districte de l'Eixample Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
02/09/2014 Ajuntament de Barcelona Seguiment finalitzat