La promotora de la queixa, en nom d'una comunitat de propietaris de Barcelona, exposa el seu desacord amb la manca de resposta de l'Ajuntament de Barcelona als escrits presentats en què denunciaven l'estat d'un edifici de la mateixa ciutat.
La promotora aporta còpia d'un informe tècnic del qual es desprèn que el 18 d'octubre de 2010 els balcons de l'edifici es trobaven en mal estat i que s'havia decidit traslladar l'informe al Districte de l'Eixample amb caràcter d'urgència.
Tot i que segons ens indica, la darrera instància la va presentar l'11 de març de 2011, encara no ha rebut cap resposta de l'Ajuntament sobre les gestions que s'han dut a terme en relació amb aquest edifici.
El Síndic recorda a l'Ajuntament de Barcelona que el denunciant, com a persona interessada, té dret a ser informat de l'estat concret de l'expedient (article 19.1 del Reglament de la Llei d'urbanisme), especialment quan és ell qui denuncia davant de l'administració competent uns fets que creu que comprometen la seguretat de les persones.
Si bé és cert que l'expedient d'infracció urbanística es va iniciar d'ofici, és la promotora de la queixa qui, en exercici de l'acció pública i com a persona interessada, va posar de manifest aquella situació. Per tant, com a denunciant i persona interessada en l'expedient, ha de ser informada de la tramitació i del moment concret en què es troba el procediment.
Per tant, el Síndic suggereix a l'Ajuntament de Barcelona que informi la promotora de la queixa de les actuacions que l'Ajuntament ha portat a terme arran la denúncia que al seu dia va presentar en nom d'una comunitat de propietaris.
Amb aquestes consideracions, el Síndic dóna per finalitzada la seva intervenció en aquest assumpte.