El promotor de la queixa exposava que en data 13 de març de 2013 va adreçar un escrit al Col·legi de Metges de Barcelona perquè no estava conforme amb la decisió d'arxivament d'un expedient d'informació reservada, i que encara no havia rebut resposta.
Posteriorment, el 26 de novembre de 2014, va comunicar al Síndic que havia rebut la resolució de la Junta de Govern del Col·legi de Metges per la qual s'acorda no admetre la seva petició i es confirma l'arxivament de l'expedient.
En aquest cas s'ha constatat l'existència d'un retard en la resolució de l'expedient sense que es coneguin les causes que ho justifiquen. En aquest sentit, cal posar en relleu que des d'ençà que la persona interessada va presentar el recurs de reposició, el 13 de març de 2013, fins que s'ha resolt i se l'hi ha notificat, el 26 de novembre de 2014, ha transcorregut aproximadament un any i set mesos, termini que no es considera raonable per resoldre un procediment d'aquesta naturalesa.
En tot cas, si concorrien circumstàncies organitzatives o de qualsevol altra naturalesa que impedien la tramitació continuada de l'expedient, s'hauria d'haver informat la persona interessada dels motius de la demora, ja que el silenci de l'Administració i la manca d'una carta que expliqués motivadament les causes de la demora han comportat en el promotor una situació d'incertesa que no s'adequa als principis de seguretat, claredat i respecte a les expectatives legítimes de les persones interessades.
Per tant, el Síndic demana al Col·legi de Metges de Barcelona, d'una banda, que adopti les mesures necessàries per evitar retards injustificats en la tramitació de les reclamacions que adrecin els ciutadans a aquesta corporació; i de l'altra, que doni les ordres oportunes perquè es trameti un escrit al promotor en què se li ofereixi la possibilitat de concertar una entrevista amb la persona que designi oportunament el Col·legi.