La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta escrita a les instàncies que va presentar en dates 28 d'octubre de 2013 i 16 de juliol de 2014, relatives a les possibles irregularitats en les obres executades en un carrer de Moià.
L'Ajuntament indica que ha respost verbalment la persona interessada en les diverses reunions que han mantingut amb ella els representants municipals. El Síndic, però, posa de manifest que aquesta actuació no pot substituir l'emissió per part de l'òrgan competent d'una resolució expressa que ha de ser notificada a les persones interessades, i recorda que l'article 53 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, estableix que les administracions estan obligades a dictar una resolució expressa en tots els procediments i a notificar-la siguin els que siguin la forma i el mitjà d'iniciació.
L'obligació de donar resposta a les sol·licituds que els ciutadans i ciutadanes adrecen a l'Administració forma part del dret a una bona administració, reconegut a l'article 30 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya i regulat a l'article 22 de la Llei 26/2010, que inclou el dret a obtenir una resolució expressa i que sigui notificada dins del termini legalment establert.
En conseqüència, el Síndic suggereix a l'Ajuntament que notifiqui a la persona interessada una resposta escrita a les seves sol·licituds.