Resolució
Q-01422/2010 Disconformitat amb la manca de resposta de l'Ajuntament de Cardedeu a un escrit

Matèries
Administració pública i tributs
Tributs
Tributs locals
Data d'inici 26/03/2010
Data de l'últim moviment 31/12/2013
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Cardedeu Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

Els promotors de la queixa manifesten la seva disconformitat amb la manca de resposta de l'Ajuntament de Cardedeu a un escrit que hi van presentar en data 30 de novembre de 2009. 

En aquest escrit, exposaven que desconeixien el motiu pel qual els van ser requerits 116,50 euros per obtenir un certificat d'aprofitament urbanístic i el motiu pel qual se'ls va emetre un certificat en lloc d'un informe urbanístic.

Contingut

Segons l'informe tramès per l'Ajuntament de Cardedeu, en data 28 de novembre de 2008 la promotora va sol·licitar ?un certificat o un informe? a l'Ajuntament sobre el fons màxim construïble, l'edificabilitat i l'amplada de la façana d'un habitatge del municipi. 

El desembre de 2008 es va emetre el certificat d'aprofitament urbanístic, que va ser recollit pel promotor el 2 de gener de 2009. Així mateix, de l'informe es desprèn que es va requerir a la promotora l'abonament de la taxa per expedició de documents administratius i, en concret, que s'abonés la tarifa establerta d'un import de 116,50 euros per les cèdules urbanístiques i els informes tècnics, d'acord amb el que estableix l'article 6.3.4 de l'Ordenança fiscal núm. 13 vigent el 2008.

Tot i això, no consta que s'hagi donat resposta a la sol·licitud que la promotora va presentar a l'Ajuntament en data 30 de novembre de 2009. Per aquest motiu, el Síndic recorda a l'Ajuntament de Cardedeu el deure de l'Administració de resoldre totes les sol·licituds que s'hi presentin i, consegüentment, li suggereix que doni resposta de forma motivada a la sol·licitud que es va registrar a l'Ajuntament en data 30 de novembre de 2009.

Tramitació

Data Administració Tràmit

08/04/2010 Ajuntament de Cardedeu Sol·licitud d'informació a l'Administració
11/06/2010 Ajuntament de Cardedeu Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
25/03/2011 Ajuntament de Cardedeu Reiteració posterior a la primera
13/12/2012 Ajuntament de Cardedeu Segona reiteració / Obstaculització
14/12/2012 Ajuntament de Cardedeu Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
28/02/2013 Ajuntament de Cardedeu Resolució
31/12/2013 Ajuntament de Cardedeu Seguiment finalitzat

Normativa i jurisprudència

Normativa

Llei 24/2009, del 23 de desembre, del Síndic de Greuges- DOGC.5536 (30/12/2009)