Resolució
Q-01442/2010 Manca de resposta de l'Ajuntament de Cervelló a un escrit relatiu al procediment administratiu d'autorització d'una planta d'aglomerat asfàltic

Matèries
Administració pública i tributs
Administració pública i drets
Procediment administratiu
Data d'inici 29/03/2010
Data de l'últim moviment 16/01/2012
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Cervelló Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta de l'Ajuntament de Cervelló a l'escrit que hi va presentar el 26 de novembre de 2009, en el qual demanava que es considerés una associació part interessada en el procediment administratiu d'autorització d'una planta d'aglomerat asfàltic.

Contingut

L'Ajuntament de Cervelló ha assenyalat que els escrits de la persona interessada es van presentar a l'Ajuntament amb anterioritat a l'inici de la tramitació de l'expedient, per la qual cosa no en van formar part i no hi figura cap resposta amb relació a la sol·licitud de consideració com a part interessada.

En vista d'aquesta informació el Síndic assenyala que el fet que l'associació s'hagués avançat a l'hora de sol·licitar ser considerada part interessada en aquest procediment administratiu, això no havia de comportar que no es donés resposta a aquella petició. L'associació tenia dret a aquesta resposta per aplicació de l'article 42 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i com a garantia del dret dels ciutadans a una bona administració, reconegut a l'article 30 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya i regulat a l'article 22 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya. 

Aquest dret dels ciutadans inclou el dret a obtenir una resposta a les qüestions que plantegin, ja sigui en el marc del procediment administratiu o al marge d'aquest, ja que com succeïa en aquest cas el procediment encara no s'havia iniciat. I a parer del Síndic una bona mostra de diligència hauria estat comunicar a l'associació el tràmit d'informació pública, tan bon punt l'Ajuntament l'hagués dut a terme.

Per aquest motiu, el Síndic recorda a l'Ajuntament de Cervelló l'obligació que té l'Administració de donar resposta expressa a les sol·licituds i peticions que li formulin els ciutadans.

Tramitació

Data Administració Tràmit

18/06/2010 Ajuntament de Cervelló Sol·licitud d'informació a l'Administració
13/10/2010 Ajuntament de Cervelló Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
24/01/2011 Ajuntament de Cervelló Reiteració posterior a la primera
22/02/2011 Ajuntament de Cervelló Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
13/01/2012 Ajuntament de Cervelló Resolució
16/01/2012 Ajuntament de Cervelló Seguiment finalitzat

Normativa i jurisprudència

Normativa

Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya - DOGC.5686 (05/08/2010)
Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú- BOE.295 (27/11/1992)