Resolució
Q-01474/2012 Disconformitat amb diversos aspectes relacionats amb un centre residencial per a gent gran

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Gent gran
Data d'inici 29/02/2012
Data de l'últim moviment 06/03/2013
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Barberà del Vallès Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució
Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb el centre residencial en què està ingressada la seva sogra, ja que considera que des que se li va concedir una plaça pública està en pitjors condicions. D'altra banda, també manifesta el seu desacord amb l'augment de la factura del mes de febrer de 2012, que considera que no correspon a l'increment de l'IPC.

Contingut

D'acord amb el que s'exposa en l'informe tramès per la Secretaria General del Departament de Benestar Social i Família, el Síndic entén que tot i que l'augment de la mensualitat aprovada pel Ple de l'Ajuntament de Barberà del Vallès en relació amb les places d'aquest centre residencial es considera correcte, s'ha detectat una irregularitat en el fet que la residència hagi començat a cobrar aquest augment abans de la data d'aprovació de l'acord pel Ple.

Segons s'exposa en l'informe, el servei d'inspecció va requerir a la direcció del centre residencial que regularitzés les quantitats indegudament percebudes entre els mesos de gener i maig de 2012 (ambdós inclosos), i des del centre van manifestar que retornarien a la persona interessada aquests diners a partir del mes de juliol. 

Tot i això, la promotora de la queixa assenyala que no ha rebut cap explicació per part de la residència, ni sobre l'increment aplicat des del dia 1 de gener de 2012 ni sobre el concepte que li descompten mensualment des del mes de juliol. Tampoc no ha rebut cap document en què es doni resposta a la queixa que va presentar per aquests fets.

Per tant, el Síndic recorda al Departament de Benestar Social i Família que, en cas que no s'hagi fet, ha de donar resposta directament a la persona interessada.

Addicionalment, el Síndic suggereix al Departament que, si no s'ha fet, es duguin a terme les actuacions necessàries per tal d'emetre un acte administratiu en què es reconegui el deute del centre residencial a favor de la persona interessada i en què s'exposi, amb claredat, el motiu d'aquest deute i el pla de pagament (devolució) a la beneficiària dels diners percebuts indegudament pel centre.

Tramitació

Data Administració Tràmit

11/07/2012 Secretaria General de Benestar Social i Família Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
09/01/2013 Departament de Benestar Social i Família Resolució
09/01/2013 Ajuntament de Barberà del Vallès Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
28/01/2013 Ajuntament de Barberà del Vallès Resposta a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
06/02/2013 Ajuntament de Barberà del Vallès Resolució
06/03/2013 Departament de Benestar Social i Família Seguiment finalitzat
06/03/2013 Ajuntament de Barberà del Vallès Seguiment finalitzat
06/03/2013 Secretaria General de Benestar Social i Família Comunicació a Administració finalització del seguiment