Resolució
Q-01495/2012 Disconformitat amb la demora en la resolució d'una petició de reactivació d'una prestació de renda mínima d'inserció

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Inclusió social
Data d'inici 01/03/2012
Data de l'últim moviment 20/09/2013
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament d'Empresa i Ocupació Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució
Síndica Municipal de Greuges de Terrassa Estudi inicial de la queixa

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la demora en la resolució d'una petició de reactivació d'una prestació de renda mínima d'inserció.

Exposa que el mes d'octubre de 2011 la treballadora social encarregada del seu cas va demanar la represa de la prestació i l'adaptació del seu import a la nova situació familiar, i encara no s'ha resolt aquesta petició. Indica que la situació de la família és precària, que té tres fills menors, i que li urgeix la resolució d'aquesta petició.

Contingut

En l'informe de la Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom s'indica que s'ha valorat favorablement la represa de la prestació, però que està pendent que la Comissió Interdepartamental de la Renda Mínima d'Inserció adopti la resolució corresponent i es pugui fer de nou el pagament de la prestació. 

El Síndic posa de manifest que no es concreten els motius pels quals no s'ha emès encara la resolució i que ja han transcorregut molts mesos des del moment en què es va valorar favorablement l'increment de la prestació.

Per tant, el Síndic insisteix en la necessitat de fer esforços per resoldre aquestes situacions, a fi d'assegurar que les persones interessades vegin satisfets els seus drets i evitar situacions que comporten un risc d'exclusió social elevat. 

De conformitat amb això, el Síndic suggereix al Departament d'Empresa i Ocupació que adopti totes les mesures que consideri necessàries per resoldre com més aviat millor aquesta sol·licitud, reprendre efectivament el pagament i fer l'abonament dels endarreriments corresponents.

Tramitació

Data Administració Tràmit

02/03/2012 Síndica Municipal de Greuges de Terrassa Acusament de recepció
30/03/2012 Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom Sol·licitud d'informació a l'Administració
15/06/2012 Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
20/07/2012 Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
21/09/2012 Departament d'Empresa i Ocupació Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
16/01/2013 Departament d'Empresa i Ocupació Reiteració a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
12/09/2013 Departament d'Empresa i Ocupació Resposta a la resolució pendent d'acceptació
20/09/2013 Departament d'Empresa i Ocupació Seguiment finalitzat