Resolució
Q-01496/2014 Disconformitat amb la tramitació d'un procediment de reconeixement de la situació de dependència i del dret d'accés als serveis i prestacions vinculades

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Persones amb discapacitat
Data d'inici 10/03/2014
Data de l'últim moviment 10/12/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la tramitació del procediment de reconeixement de la situació de dependència i del dret d'accés als serveis i prestacions vinculades de la seva mare.

Concretament, exposa que l'actuació de la treballadora social que va iniciar la tramitació del procediment ha perjudicat la seva mare a l'hora de beneficiar-se dels serveis i/o les prestacions vinculades a la seva situació de dependència.

També manifesta que va presentar un escrit de queixa a l'Oficina d'Atenció al Consumidor del districte de Sants-Montjuic en data 28 de gener de 2014, al qual no ha obtingut resposta.

Contingut

El Síndic recorda que l'article 53 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, estableix que les administracions estan obligades a dictar una resolució expressa en tots els procediments i a notificar-la siguin els que siguin la forma i el mitjà d'iniciació. 

En aquest sentit, l'obligació de donar resposta a les sol·licituds que els ciutadans i ciutadanes adrecen a l'Administració forma part del dret a una bona administració, reconegut a l'article 30 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i regulat a l'article 22 de la Llei 26/2010, que inclou el dret a obtenir una resolució expressa i que sigui notificada dins del termini legalment establert.

Així mateix, l'article 42 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, estableix que el termini màxim per notificar la resolució expressa és de tres mesos comptadors des de la data en què la sol·licitud ha tingut entrada al registre de l'òrgan competent per tramitar-la.

És per això que el Síndic demana al Departament de Benestar Social i Família que doni les instruccions oportunes a fi i efecte que s'agiliti al màxim la tramitació de la reclamació presentada per la promotora de la queixa i que se li doni resposta sense demora, ja que s'ha superat amb escreix els terminis legalment establerts.

Tramitació

Data Administració Tràmit

20/05/2014 Departament de Benestar Social i Família Resolució pendent d'acceptació
08/07/2014 Departament de Benestar Social i Família Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
04/05/2015 Departament de Benestar Social i Família Resposta a la resolució pendent d'acceptació
10/12/2015 Departament de Benestar Social i Família No irregularitat
10/12/2015 Serveis Territorials de Benestar Social i Família a Barcelona No irregularitat

Expedients Relacionats

Q-04756/2014