Resolució
Q-01499/2010 Queixa contra l'Institut Català d'Assistència i Serveis Socials per la demora en la tramitació de l'expedient de reconeixement de grau de disminució.

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Persones amb discapacitat
Data d'inici 01/04/2010
Data de l'últim moviment 11/04/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La persona interessada es queixa contra l'Institut Català d'Assistència i Serveis Socials (en endavant ICASS) per la demora en la tramitació de l'expedient de reconeixement de grau de disminució del seu fill. Va presentar la sol·licitud el mes d'octubre de 2009 i encara no l'han valorat. Ha presentat una queixa sense èxit.

Contingut

El Departament d'Acció Social i Ciutadania (en endavant DASC) informa de les gestions dutes a terme per reduir les llistes d'espera i dels criteris utilitzats per prioritzar les sol·licituds, i assenyala que el fill de la persona interessada encara no té data per passar el reconeixement del grau de disminució. No consta, però, que n'hagi informat la persona interessada en resposta a la seva reclamació. 

Ateses les queixes rebudes a la institució, el Síndic entén que, malgrat les mesures adoptades per l'Administració per reduir les demores en la resolució d'aquests procediments, encara no són suficients. 

Per això, el Síndic recorda al DASC el deure legal de resoldre els procediments en els terminis legalment establerts i de contestar les reclamacions que els les persones interessades presenten davant l'Administració. Així mateix, li demana que adopti les mesures correctes necessàries perquè es puguin evitar les demores.

Tramitació

Data Administració Tràmit

12/04/2010 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Sol·licitud d'informació a l'Administració
30/04/2010 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
27/05/2010 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Resolució
27/05/2010 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
30/12/2010 Departament de Benestar Social i Família Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
11/04/2011 Departament de Benestar Social i Família Seguiment finalitzat

Normativa i jurisprudència

Normativa

Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú- BOE.295 (27/11/1992)