La persona interessada es queixa contra l'Institut Català d'Assistència i Serveis Socials (en endavant ICASS) per la demora en la tramitació de l'expedient de reconeixement de grau de disminució del seu fill. Va presentar la sol·licitud el mes d'octubre de 2009 i encara no l'han valorat. Ha presentat una queixa sense èxit.
El Departament d'Acció Social i Ciutadania (en endavant DASC) informa de les gestions dutes a terme per reduir les llistes d'espera i dels criteris utilitzats per prioritzar les sol·licituds, i assenyala que el fill de la persona interessada encara no té data per passar el reconeixement del grau de disminució. No consta, però, que n'hagi informat la persona interessada en resposta a la seva reclamació.
Ateses les queixes rebudes a la institució, el Síndic entén que, malgrat les mesures adoptades per l'Administració per reduir les demores en la resolució d'aquests procediments, encara no són suficients.
Per això, el Síndic recorda al DASC el deure legal de resoldre els procediments en els terminis legalment establerts i de contestar les reclamacions que els les persones interessades presenten davant l'Administració. Així mateix, li demana que adopti les mesures correctes necessàries perquè es puguin evitar les demores.