El promotor de la queixa exposa que se li ha exigit que presenti una nova sol·licitud de renovació de la targeta, però encara no s'ha resolt. Quan reclama, se li diu que el tràmit trigarà uns cinc mesos. Denuncia que el sancionen altres ajuntaments com a conseqüència d'aquesta demora.
La persona interessada informa que el seu cas ha estat resolt. Tot i així, demana la intervenció del Síndic.
El Departament d'Acció Social i Ciutadania assenyala que considera que el termini i els procediments establerts en l'article 7 del Decret 97/2002, de 5 de març, són adequats. També destaca que, a causa del trasllat als ens locals de les competències de la Generalitat en matèria d'ordenació del trànsit, les administracions municipals no disposen dels documents presentats en les primeres sol·licituds de la targeta.
Finalment, ressalta que el Decret 97/2002, de 5 de març, es troba en procés de revisió en el marc del Projecte de decret de condicions d'accessibilitat, que preveu que per renovar la targeta d'aparcament caldrà comprovar la vigència dels requisits personals que hi donen dret, la qual cosa no implica que l'interessat torni a presentar els documents que ja es troben en possessió de l'administració actuant.
El Síndic suggereix al Departament d'Acció Social i Ciutadania que adopti les mesures pertinents per garantir que els expedients de sol·licitud de targeta d'aparcament per a persones amb discapacitat que va tramitar la Generalitat de Catalunya es posin a disposició dels ens locals competents en cada cas.
Igualment, li recorda que l'Administració ha de garantir, en tots els seus procediments, el dret a la bona administració i que el ciutadà té dret a no presentar davant l'Administració els documents de què aquesta ja disposa.