Resolució
Q-01538/2012 Disconformitat amb la tramitació d'una reclamació de responsabilitat patrimonial per mala praxi

Matèries
Administració pública i tributs
Administració pública i drets
Responsabilitat patrimonial
Data d'inici 02/03/2012
Data de l'últim moviment 25/07/2013
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Salut Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la tramitació de la reclamació de responsabilitat patrimonial per mala praxi que va formular.

Contingut

Segons l'informe tramès pel Departament de Salut, l'11 de maig es va sol·licitar l'informe valoratiu a l'Institut Català d'Avaluacions Mèdiques (en endavant ICAM), motiu pel qual es va suspendre el procediment. De la informació de què es disposa es desprèn que el Departament encara no disposa d'aquest informe. 

Tot i això, el Síndic constata que la persona interessada va formalitzar la seva reclamació en data 28 de juny de 2011 i que no va ser fins al mes de maig de 2012 que el Departament de Salut va sol·licitar l'informe de l'ICAM. Tenint en compte que ha transcorregut més d'un any i mig des de la presentació de la reclamació, hi ha elements suficients per considerar que la tramitació d'aquest procediment serà llarga i difícil de fer compatible amb l'expectativa legítima de qui reclama a obtenir un pronunciament de l'Administració en un termini raonable. 

Per tant, el Síndic fa les següents consideracions de caràcter general:

1. En la mesura que una part dels endarreriments són imputables a la tardança a obtenir les històries clíniques dels centres que van participar en l'atenció de les persones interessades, el Síndic demana que s'adoptin mesures per agilitar aquest tràmit, i que s'utilitzin les noves tecnologies com a instrument per facilitar l'accés a les històries clíniques.

2. Cal tenir en compte la possibilitat d'augmentar el nombre de reunions de les comissions  que articulen la participació dels diferents operadors que intervenen en la tramitació de la reclamació, i també les intervencions d'aquestes comissions quan sigui possible. El Síndic remarca també que la intervenció d'aquestes comissions ha de ser prèvia a la proposta de resolució, amb independència de quin sigui el sentit del dictamen de la Comissió Jurídica Assessora. 

3. La suspensió del procediment quan se sol·licita dictamen pericial mèdic no pot superar els tres mesos, de conformitat amb l'article 45.2 c) de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú; i la interposició de recurs en via judicial no impedeix que l'Administració resolgui expressament la reclamació, a l'empara de l'article 42 de la Llei 30/1992.

Tramitació

Data Administració Tràmit

28/03/2012 Servei Català de la Salut SCS Sol·licitud d'informació a l'Administració
13/06/2012 Servei Català de la Salut SCS Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
07/11/2012 Departament de Salut Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
06/02/2013 Departament de Salut Resolució
25/07/2013 Departament de Salut Seguiment finalitzat