Q-01543/2008 | Queixa en relació amb diversos tràmits iniciats amb el Departament d'Acció Social i Ciutadania. |
|
|
|||||||||
|
||||||||||
|
La persona interessada exposa la seva queixa envers el Departament d'Acció Social i Ciutadania (en endavant DASC) relacionada amb diversos tràmits iniciats amb aquest departament, com ara la sol·licitud de revisió de reconeixement de grau de discapacitat, les ajudes rebudes en concepte d'ajut assistencial al cònjuge supervivent i la prestació per al manteniment de despeses de la llar.
De la informació aportada per l'Administració, el Síndic constata que en relació amb la manca de resposta a la sol·licitud de revisió de reconeixement de grau, el DASC va emetre resolució de grau de discapacitat en què desestimava la sol·licitud de la persona interessada i va resoldre en el mateix sentit la reclamació prèvia que aquesta havia interposat. Considera, per tant, que aquest aspecte de la queixa ha quedat resolt però, no obstant això i atès el temps transcorregut entre la data de sol·licitud de grau i la de la resolució, recorda a l'Administració la necessitat de seguir esforçant-se per tal que aquests procediments es resolguin en un termini raonable. Quant a la queixa presentada sobre les ajudes rebudes en concepte d'ajut assistencial al cònjuge supervivent i la prestació per al manteniment de despeses de la llar, després d'estudiar la informació aportada tant per l'Administració com per la persona interessada així com el document en què consten detallades les dades econòmiques que s'han tingut en compte per determinar la quantia de la prestació, el Síndic no detecta una actuació irregular de l'Administració a l'hora de determinar els imports per cada anualitat. En qualsevol cas i en vista del contingut de la resolució enviada a la persona interessada, el Síndic recorda a l'actual Departament de Benestar Social i Família que les resolucions que dicti l'Administració han d'expressar de forma clara i motivada la decisió que s'adopta i els drets que s'hi reconeixen.
Data | Administració | Tràmit |
|
||
15/05/2008 | Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) | Sol·licitud d'informació a l'Administració |
05/08/2008 | Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) | Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
07/10/2008 | Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) | Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
17/10/2008 | Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) | Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
13/05/2009 | Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) | Sol·licitud d'informació a l'Administració |
07/08/2009 | Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) | Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
13/11/2009 | Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) | Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
15/12/2009 | Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) | Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
18/06/2010 | Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) | Sol·licitud d'informació a l'Administració |
07/09/2010 | Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) | Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
30/12/2010 | Departament de Benestar Social i Família | Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
08/03/2011 | Departament de Benestar Social i Família | Sol·licitud d'informació a l'Administració |
16/05/2011 | Departament de Benestar Social i Família | Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
08/07/2011 | Departament de Benestar Social i Família | Resolució |
Normativa |
|
Reial decret 1971/1999, de 23 de desembre, de procediment per al reconeixement, declaració i qualificació del grau de minusvalidesa- BOE.22 (26/01/2000) |