Resolució
Q-01543/2008 Queixa en relació amb diversos tràmits iniciats amb el Departament d'Acció Social i Ciutadania.

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Persones amb discapacitat
Data d'inici 02/04/2008
Data de l'últim moviment 08/07/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La persona interessada exposa la seva queixa envers el Departament d'Acció Social i Ciutadania (en endavant DASC) relacionada amb diversos tràmits iniciats amb aquest departament, com ara la sol·licitud de revisió de reconeixement de grau de discapacitat, les ajudes rebudes en concepte d'ajut assistencial al cònjuge supervivent i la prestació per al manteniment de despeses de la llar.

Contingut

De la informació aportada per l'Administració, el Síndic constata que en relació amb la manca de resposta a la sol·licitud de revisió de reconeixement de grau, el DASC va emetre resolució de grau de discapacitat en què desestimava la sol·licitud de la persona interessada i va resoldre en el mateix sentit la reclamació prèvia que aquesta havia interposat. 

Considera, per tant, que aquest aspecte de la queixa ha quedat resolt però, no obstant això i atès el temps transcorregut entre la data de sol·licitud de grau i la de la resolució, recorda a l'Administració la necessitat de seguir esforçant-se per tal que aquests procediments es resolguin en un termini raonable.

Quant a la queixa presentada sobre les ajudes rebudes en concepte d'ajut assistencial al cònjuge supervivent i la prestació per al manteniment de despeses de la llar, després d'estudiar la informació aportada tant per l'Administració com per la persona interessada així com el document en què consten detallades les dades econòmiques que s'han tingut en compte per determinar la quantia de la prestació, el Síndic no detecta una actuació irregular de l'Administració a l'hora de determinar els imports per cada anualitat. En qualsevol cas i en vista del contingut de la resolució enviada a la persona interessada, el Síndic recorda a l'actual Departament de Benestar Social i Família que les resolucions que dicti l'Administració han d'expressar de forma clara i motivada la decisió que s'adopta i els drets que s'hi reconeixen.

Tramitació

Data Administració Tràmit

15/05/2008 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Sol·licitud d'informació a l'Administració
05/08/2008 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
07/10/2008 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
17/10/2008 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
13/05/2009 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Sol·licitud d'informació a l'Administració
07/08/2009 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
13/11/2009 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
15/12/2009 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
18/06/2010 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Sol·licitud d'informació a l'Administració
07/09/2010 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
30/12/2010 Departament de Benestar Social i Família Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
08/03/2011 Departament de Benestar Social i Família Sol·licitud d'informació a l'Administració
16/05/2011 Departament de Benestar Social i Família Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
08/07/2011 Departament de Benestar Social i Família Resolució

Normativa i jurisprudència

Normativa

Reial decret 1971/1999, de 23 de desembre, de procediment per al reconeixement, declaració i qualificació del grau de minusvalidesa- BOE.22 (26/01/2000)