Resolució
Q-01564/2014 Manca de resposta del Departament de Benestar Social i Família a una sol·licitud de pensió no contributiva per invalidesa i a una sol·licitud d'una prestació complementària de la pensió no contributiva

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Persones amb discapacitat
Data d'inici 11/03/2014
Data de l'últim moviment 22/10/2014
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - Es soluciona el problema, després de la intervenció del Síndic

Plantejament

La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta a la sol·licitud d'una pensió no contributiva per invalidesa que va presentar davant els serveis territorials del Departament de Benestar Social i Família de les Terres de l'Ebre el 30 de gener de 2014 i a la sol·licitud d'una prestació complementària de la pensió no contributiva que va presentar davant l'oficina de Benestar Social i Família de Sant Carles de la Ràpita el 4 de febrer de 2014.

Contingut

El Síndic recorda que l'article 53 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, estableix que les administracions estan obligades a dictar una resolució expressa en tots els procediments i a notificar-la siguin els que siguin la forma i el mitjà d'iniciació. 

En aquest sentit, l'obligació de donar resposta a les sol·licituds que els ciutadans i ciutadanes adrecen a l'Administració forma part del dret a una bona administració, reconegut a l'article 30 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i regulat a l'article 22 de la Llei 26/2010, que inclou el dret a obtenir una resolució expressa i que sigui notificada dins del termini legalment establert.

Així mateix, l'article 42 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, estableix que el termini màxim per notificar la resolució expressa és de tres mesos comptadors des de la data en què la sol·licitud ha tingut entrada al registre de l'òrgan competent per tramitar-la.

Per tot això, i atès que en aquest cas s'ha superat el termini de resolució i que a més els serveis socials d'atenció primària han informat que es tracta d'una situació especialment vulnerable, el Síndic demana al Departament de Benestar Social i Família que doni les instruccions oportunes a fi i efecte que s'agiliti al màxim la tramitació de la sol·licitud de pensió no contributiva per invalidesa i la sol·licitud d'una prestació complementària de la pensió no contributiva presentades per la promotora de la queixa i que se li doni resposta sense demora.

Tramitació

Data Administració Tràmit

02/06/2014 Departament de Benestar Social i Família Resolució pendent d'acceptació
18/07/2014 Departament de Benestar Social i Família Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
16/10/2014 Departament de Benestar Social i Família Resposta a la resolució pendent d'acceptació
22/10/2014 Departament de Benestar Social i Família Altres formes de finalitzar