Resolució
Q-01574/2008 Disconformitat amb el procediment de l'Ajuntament de Torroella de Montgrí-l'Estartit d'adjudicació d'unes llicències estacionals de taxi per a l'estiu del 2007.

Matèries
Administració pública i tributs
Administració pública i drets
Autoritzacions i concessions
Data d'inici 03/04/2008
Data de l'últim moviment 31/12/2013
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Torroella de Montgrí Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

Diversos promotors es queixen del procediment de l'Ajuntament de Torroella de Montgrí-l'Estartit de l'atorgament d'unes llicències estacionals de taxi per a l'estiu del 2007. 

Els promotors de les queixes manifesten que les llicències es van atorgar per adjudicació directa a una persona que no tenia prèviament llicència de taxi a Torroella de Montgrí, i ara el titular continua emparant-se en aquella llicència per prestar serveis fora de la temporada establerta i no ha adscrit un vehicle específicament a la prestació d'aquest servei. 

Els promotors de la queixa indiquen també que es van adreçar a l'Ajuntament amb relació a aquest assumpte, per mitjà d'una associació de transportistes.

Contingut

Les queixes 01610/08 i 01574/08, tot i tractar en concret sobre d'adjudicació d'unes llicències estacionals de taxi per a l'estiu del 2007, estaven relacionades amb l'expedient 01749/09 sobre els criteris del consistori en el procediment per adjudicar una llicència del servei urbà de taxi. 

Sobre aquesta última, el Síndic va suggerir que la valoració de la mesa s'ha de circumscriure estrictament al compromís que manifestin els licitadors en el sentit de prestar aquests serveis i, si tots l'incorporen a la seva proposta, s'han de valorar tots de la mateixa manera, sens perjudici que la mesa tingui dubtes de com aplicar aquest criteri i, a aquest efecte, faci una consulta en aquest sentit a l'òrgan que aprova el Plec (la Junta de Govern Local) per clarificar aquesta qüestió, sempre abans d'efectuar la proposta d'adjudicació.

Tot i això, el març de 2010, l'Ajuntament va informar que un dels licitadors havia interposat un recurs contenciós administratiu contra l'acord d'adjudicació de la llicència esmentada. Per aquest motiu, l'Ajuntament manifesta que esperarà que es dicti la sentència judicial abans d'adoptar qualsevol mesura.

Per tant, el Síndic va indicar que l'article 44 de la Llei 24/2009, de 23 de desembre, del Síndic de Greuges, determina que aquesta institució pot suspendre la tramitació d'un procediment d'investigació si té coneixement de l'admissió a tràmit d'una demanda o un recurs o de l'exercici de qualsevol altra acció davant els jutjats o els tribunals amb relació als actes que són objecte de la investigació.

La causa d'aquesta limitació legal rau en el respecte imprescindible a la independència del poder judicial que obliga que cap altre poder o autoritat diferent dels òrgans jurisdiccionals pugui pronunciar-se sobre els assumptes sotmesos als jutges i tribunals.

En aquest cas, s'entén que hi havia una coincidència entre l'acte objecte de la investigació i l'objecte del recurs contenciós que explica l'Ajuntament, és a dir, l'acord d'adjudicació de la llicència, el qual aconsellava suspendre l'actuació fins a disposar de la sentència judicial.

Per tant, totes tres queixes van quedar en suspensió.

Posteriorment, el consistori ha comunicat que el promotor del recurs contenciós indicat havia formalitzat el desistiment en aquell procediment. 

Conseqüentment, en haver desaparegut la causa que justificava aquella suspensió, el Síndic ha reobert aquesta actuació i ha reiterat el suggeriment formulat en data 25 de novembre de 2009. 

D'altra banda, amb relació a les dues queixes relatives a una llicència estacional de taxi, el Síndic indica que, en tractar-se d'una llicència estacional, que posteriorment s'ha substituït per una nova llicència permanent, fer-ne la valoració a dia d'avui ja no té sentit. 

No obstant això, recorda que aquesta situació s'ha produït pel fet de no haver donat resposta a la petició d'informació adreçada el mes d'abril de 2008 i posteriorment reiterada. En aquest sentit, recorda que un endarreriment tant significatiu, a banda que no s'adiu amb el deure de totes les administracions de col·laborar amb el Síndic, pot arribar a impedir, com en aquest cas, que aquesta institució exerceixi les seves funcions en defensa dels drets de les persones que li han formulat una queixa.

Tramitació

Data Administració Tràmit

16/04/2008 Ajuntament de Torroella de Montgrí Sol·licitud d'informació a l'Administració
20/01/2009 Ajuntament de Torroella de Montgrí Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
17/03/2009 Ajuntament de Torroella de Montgrí Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
04/11/2009 Ajuntament de Torroella de Montgrí Reiteració a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
11/06/2010 Ajuntament de Torroella de Montgrí Reiteració a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
05/11/2010 Ajuntament de Torroella de Montgrí Suspensió d'actuacions
20/12/2010 Ajuntament de Torroella de Montgrí Resposta a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
02/02/2011 Ajuntament de Torroella de Montgrí Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
27/04/2011 Ajuntament de Torroella de Montgrí Suspensió d'actuacions
31/12/2013 Ajuntament de Torroella de Montgrí No irregularitat