Resolució
Q-01587/2011 Manca de telèfon gratuït d'atenció al client de Gas Natural.

Matèries
Consum
Altres
Data d'inici 21/03/2011
Data de l'últim moviment 17/06/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Gas Natural- Fenosa Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de telèfon gratuït d'atenció al client per part de Gas Natural.

Contingut

De la informació tramesa pel responsable de l'Oficina de Garantia de Servei al Client de Gas Natural, se'n desprèn que la companyia ofereix als clients la possibilitat de posar-se en contacte amb l'empresa per altres vies gratuïtes, com ara dirigir-se a un centre de Gas Natural o bé entrar a l'oficina virtual de la web de Gas Natural, per tal d'aclarir qualsevol qüestió que es precisi conèixer o solucionar. 

Vista aquesta informació, el Síndic s'ha tornat a adreçat novament a Gas Natural i, d'acord amb l'article 252-4, apartat segon, de la Llei 22/2010, de 20 de juliol, per mitjà de la qual s'aprova el Codi de consum de Catalunya, li ha recordat que ?el prestador de servei ha de disposar d'un servei telefònic d'atenció d'incidències i reclamacions, que ha d'ésser de caràcter gratuït?. 

Per tant, el Síndic ha suggerit a la companyia que adopti les mesures oportunes per tal que, en el termini més breu possible, es posi a disposició dels usuaris un telèfon d'atenció gratuït, d'acord amb el que s'estableix legalment. 

Més endavant, Gas Natural ha tramès un altre escrit al Síndic, del qual s'infereix l'acceptació del suggeriment fet en la resolució de data 9 de juny de 2011, en el sentit d'adoptar mesures per tal de posar a disposició de l'usuari un telèfon d'atenció als consumidors de caràcter gratuït. 

D'acord amb la informació facilitada, l'empresa ja disposa d'aquest servei (telèfon 900) i el facilita en la factura que s'emet als clients. 

Per tant, el Síndic dóna per finalitzades les seves actuacions en aquest cas, i arxiva l'expedient de referència.

Tramitació

Data Administració Tràmit

29/04/2011 Gas Natural- Fenosa Resposta a la comunicació a l'Administració de la queixa
10/06/2011 Gas Natural- Fenosa Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
14/06/2011 Gas Natural- Fenosa Resposta a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
17/06/2011 Gas Natural- Fenosa Resolució