Q-01613/2012 | Disconformitat amb la demora en la represa del cobrament d'una prestació de renda mínima d'inserció |
|
|
|||||||||
|
||||||||||
|
El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de cobrament de la seva prestació de la renda mínima d'inserció. Exposa que el mes de juny de 2011 se li va suspendre el dret a continuar percebent aquesta prestació. Va sol·licitar-ne la represa, que va ser aprovada amb efectes des del mes de setembre de 2011. Tot i això, el promotor informa que encara no ha començat a cobrar la prestació.
Segons la Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom, la resolució de 16 de juny de 2011 va determinar la suspensió de la prestació, amb efectes des de l'1 de juny de 2011. Posteriorment, mitjançant resolució de 25 de maig de 2012, es va deixar sense efectes la resolució de 16 de juny de 2011, amb efectes des de l'1 de setembre de 2011 i es va reprendre el pagament de la prestació. Queden pendents d'abonar les mensualitats meritades des de la data d'efectes que encara no han estat abonades per manca de disponibilitat de tresoreria. Atès que la renda mínima d'inserció és una mesura destinada a cobrir situacions personals i familiars de gran vulnerabilitat, ha de ser objecte d'una atenció preferent per part dels poders públics. És per això que el Síndic suggereix al Departament d'Empresa i Ocupació que adopti les mesures que consideri més oportunes perquè es pugui fer efectiu el pagament de les mensualitats pendents d'abonar al promotor. D'altra banda, el Síndic observa que malgrat que la resolució de 25 de maig de 2012 anul·la la suspensió acordada en la resolució de 16 de juny de 2011, no estableix la mateixa data d'efectes que es va fixar en aquesta última resolució per determinar la suspensió, cosa que fa que el promotor hagi deixat de percebre la prestació de renda mínima d'inserció durant tres mesos sense que hi hagi cap circumstància que ho justifiqui. La normativa reguladora de la renda mínima d'inserció estableix que l'abonament de la prestació s'ha de reprendre si desapareixen les circumstàncies que n'han motivat la suspensió però, segons les dades de què es disposa, en aquest cas la suspensió ja no s'hauria d'haver produït (per això es va anul·lar amb posterioritat), per la qual cosa hi hauria d'haver una continuïtat en la percepció de la prestació. Per tant, el Síndic suggereix al Departament d'Empresa i Ocupació que modifiqui la data d'efectes de la represa de la prestació fixada en la resolució de 25 de maig de 2012, de manera que es reconegui al promotor el dret a la prestació des de juny de 2011.
Data | Administració | Tràmit |
|
||
02/04/2012 | Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom | Sol·licitud d'informació a l'Administració |
05/06/2012 | Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom | Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
20/07/2012 | Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom | Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
08/01/2013 | Departament d'Empresa i Ocupació | Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració |
15/03/2013 | Departament d'Empresa i Ocupació | Reiteració a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració |
12/09/2013 | Departament d'Empresa i Ocupació | Resposta a la resolució pendent d'acceptació |
29/01/2014 | Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom | Sol·licitud d'informació a l'Administració |
17/03/2014 | Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom | Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
06/05/2014 | Departament d'Empresa i Ocupació | Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
28/07/2015 | Departament d'Empresa i Ocupació | Resolució pendent d'acceptació |
14/09/2015 | Departament d'Empresa i Ocupació | Resposta a la resolució pendent d'acceptació |