Resolució
Q-01621/2011 Disconformitat amb l'actuació de l'Ajuntament de Barcelona davant les reclamacions per una plaga de xinxes a un habitatge

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Inclusió social
Data d'inici 22/03/2011
Data de l'últim moviment 30/04/2012
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Barcelona Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa exposa la seva disconformitat amb l'actuació de l'Ajuntament de Barcelona davant les reclamacions formulades per les molèsties que pateix des del mes de juliol de 2010 a causa d'una plaga de xinxes provinents de l'habitatge de sobre seu.

Contingut

L'Ajuntament de Barcelona indica que el mes de març de 2011 els serveis socials no van observar deficiències en la higiene personal o en la roba dels membres de la família de l'habitatge en qüestió. 

Tanmateix, la persona interessada exposa que en data 21 de setembre de 2010 va rebre una visita de la Guàrdia Urbana arran d'una denúncia que havia presentat, i li van notificar que les condicions higienicosanitàries de l'habitatge veí eren insuficients. Per això van demanar al Departament de Serveis Socials de l'Ajuntament de Barcelona que dugués a terme una inspecció en aquell domicili.

Tot i això, segons l'informe de l'Ajuntament, fins al mes de març de 2011 els serveis socials no van intervenir en la unitat familiar de l'habitatge esmentat i, a diferència del que es va indicar en l'informe de la guàrdia urbana, en l'informe de serveis socials es va fer constar que no s'observaven deficiències higienicosanitàries.

Així, atès el temps transcorregut entre la data de l'acta de la Guàrdia Urbana al Departament de Serveis Socials de l'Ajuntament de Barcelona i la data en què els serveis socials van acudir al domicili mencionat, el Síndic recorda que l'actuació de l'Administració s'ha de regir d'acord amb els principis d'eficàcia i celeritat. En aquests casos, una actuació immediata de l'Administració és realment rellevant per poder abordar la situació a fi de valorar-la i intervenir-hi, si escau, per assegurar el dret de les persones a viure dignament. 

Amb aquest recordatori, i atès que s'ha traspassat el cas als serveis socials de l'Hospitalet de Llobregat, el Síndic finalitza les seves actuacions en aquest assumpte.

Tramitació

Data Administració Tràmit

19/05/2011 Àrea d'Acció Social i Ciutadania Sol·licitud d'informació a l'Administració
28/07/2011 Àrea de Qualitat de Vida, Igualtat i Esports Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
13/09/2011 Ajuntament de Barcelona Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
05/04/2012 Ajuntament de Barcelona Resolució
30/04/2012 Ajuntament de Barcelona Seguiment finalitzat