L'Ajuntament de Barcelona indica que el mes de març de 2011 els serveis socials no van observar deficiències en la higiene personal o en la roba dels membres de la família de l'habitatge en qüestió.
Tanmateix, la persona interessada exposa que en data 21 de setembre de 2010 va rebre una visita de la Guàrdia Urbana arran d'una denúncia que havia presentat, i li van notificar que les condicions higienicosanitàries de l'habitatge veí eren insuficients. Per això van demanar al Departament de Serveis Socials de l'Ajuntament de Barcelona que dugués a terme una inspecció en aquell domicili.
Tot i això, segons l'informe de l'Ajuntament, fins al mes de març de 2011 els serveis socials no van intervenir en la unitat familiar de l'habitatge esmentat i, a diferència del que es va indicar en l'informe de la guàrdia urbana, en l'informe de serveis socials es va fer constar que no s'observaven deficiències higienicosanitàries.
Així, atès el temps transcorregut entre la data de l'acta de la Guàrdia Urbana al Departament de Serveis Socials de l'Ajuntament de Barcelona i la data en què els serveis socials van acudir al domicili mencionat, el Síndic recorda que l'actuació de l'Administració s'ha de regir d'acord amb els principis d'eficàcia i celeritat. En aquests casos, una actuació immediata de l'Administració és realment rellevant per poder abordar la situació a fi de valorar-la i intervenir-hi, si escau, per assegurar el dret de les persones a viure dignament.
Amb aquest recordatori, i atès que s'ha traspassat el cas als serveis socials de l'Hospitalet de Llobregat, el Síndic finalitza les seves actuacions en aquest assumpte.