Resolució
Q-01655/2011 Disconformitat amb el tracte que rep un alumne d'una escola de Barcelona que pateix un trastorn de dèficit d'atenció i hiperactivitat

Matèries
Polítiques socials
Educació i recerca
Necessitats educatives especials
Data d'inici 23/03/2011
Data de l'últim moviment 07/03/2012
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament d'Ensenyament Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa denuncia el tracte rep el seu fill, afectat de trastorn de dèficit d'atenció i hiperactivitat (TDAH) en una escola de Barcelona.

Addueix que el tutor del seu fill fa comentaris inoportuns a l'alumne i li aplica càstigs inadequats a la seva condició. Ha parlat amb el tutor i amb la direcció del centre, però no percep que s'introdueixi cap mesura per reconduir la situació.

Contingut

La resposta tramesa pel Departament d'Ensenyament indica que el fill de la promotora disposa d'un dictamen de l'equip d'assessorament psicopedagògic i que té el suport d'una auxiliar d'educació especial, la qual li proporciona la medicació que ha de prendre durant l'horari escolar, sota la supervisió de la direcció del centre.

L'escola, que disposa d'un Pla d'atenció a la diversitat que aplica de forma sistemàtica, ha elaborat un Pla individualitzat (PI) sense modificacions curriculars significatives.

El centre va decidir que el tutor de cicle inicial continués amb l'alumne quan aquest va promocionar a cicle mitjà. Segons manifesta el centre, la tasca del tutor, amb formació específica per atendre alumnat amb trastorns de conducta, ha permès cohesionar el grup i generar un bon clima d'aula, malgrat les distorsions puntuals causades per l'alumne. Tanmateix, el fill de la promotora està ben integrat a la seva classe i té bona relació amb el tutor i, per extensió, amb la resta de professorat.

D'acord amb aquesta informació, el Síndic dóna per finalitzada la seva intervenció en aquest assumpte. Amb tot, suggereix al Departament d'Ensenyament que faci un seguiment acurat de l'evolució d'aquest alumne, d'acord amb les seves necessitats, i que fomenti la comunicació escola-família per tal que la família disposi de tota la informació respecte de l'evolució de l'alumne.

Tramitació

Data Administració Tràmit

13/04/2011 Direcció General d'Atenció a la Família i Comunitat Educativa Sol·licitud d'informació a l'Administració
10/06/2011 Direcció General d'Atenció a la Família i Comunitat Educativa Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
19/07/2011 Direcció General d'Atenció a la Família i Comunitat Educativa Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
07/03/2012 Departament d'Ensenyament Resolució