El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de represa de la prestació de la renda mínima d'inserció que se li va suspendre perquè va estar treballant durant un mes. Quan va deixar de treballar va sol·licitar la represa de la prestació, però cinc mesos després encara no havia rebut cap resposta.
Aporta còpia d'un certificat del cap de l'Òrgan Tècnic del Programa de la Renda Mínima d'Inserció en què s'assenyala que consta com titular de la prestació de la renda mínima d'inserció i té l'expedient amb proposta de fi de suspensió amb efectes de l'1 de març de 2012. Malgrat això, no consta que el promotor hagi rebut cap resolució ni cap abonament per aquest concepte.
El Síndic recorda que la prestació de la renda mínima d'inserció té com a finalitat atendre les necessitats de famílies en situació de vulnerabilitat i amb manca de recursos econòmics, i que les conseqüències de la demora en el pagament d'aquesta prstació poden ser greus. És per això que suggereix al Departament d'Empresa i Ocupació que adopti les mesures necessàries per fer més àgil la represa de la prestació econòmica, de manera que, un cop ha finalitzat la causa de la suspensió, la reactivació sigui ràpida; i en especial per resoldre efectivament i reprendre el pagament en aquells casos que, com el del promotor, ja han estat valorats favorablement.
Posteriorment, el promotor ha informat que finalment s'ha reprès el pagament de prestació, de manera que el Síndic dóna per finalitzada la seva intervenció en aquest assumpte.
Tot i això, atès que no s'ha informat sobre si s'han abonat els endarreriments corresponents però es té coneixement que en casos com aquest l'Administració ha iniciat el pagament de la prestació però no ha abonat els endarreriments per problemes de disponibilitat de crèdit, el Síndic demana al Departament que, en cas que el promotor es trobi entre aquests casos, se li aboni l'import corresponent tan aviat com sigui possible.