Resolució
Q-01697/2014 Disconformitat amb l'actuació de l'equip bàsic d'atenció social de Sant Crist de Badalona

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Inclusió social
Data d'inici 17/03/2014
Data de l'últim moviment 11/03/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Badalona Actuació irregular de l'administració - Es soluciona el problema, després de la intervenció del Síndic

Plantejament

La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb l'actuació de l'equip bàsic d'atenció social de Sant Crist de Badalona, perquè considera que la treballadora social no li presta l'ajut que necessita tenint en compte la situació en la qual es troba, embarassada de sis mesos i tant ella com la seva parella en situació d'atur sense cap ingrés. Així mateix, manifesta que no li vol tramitar la prestació de la renda mínima d'inserció, entre d'altres ajuts socials.

Contingut

En vista de la informació de què es disposa, i tenint en compte la situació econòmica d'aquesta família i el recent naixement del fill d'ambdós progenitors, el Síndic recorda a l'Ajuntament de Badalona que, d'acord amb les competències establertes en la Llei 12/2007, d'11 d'octubre, de serveis socials, i amb la Cartera de serveis socials establerta en el Decret 142/2010, d'11 d'octubre, als serveis socials d'atenció primària els correspon l'atenció de les persones que demanen la seva assistència i l'elaboració d'un pla de treball i de seguiment.

D'acord amb això, el Síndic suggereix a l'Ajuntament de Badalona que doni les instruccions necessàries a fi que:

1. des dels serveis socials d'atenció primària s'assigni a la promotora, sense demora, un professional de referència per tal que es faci càrrec del seguiment d'aquest assumpte com més aviat millor i fins que la seva referent actual es reincorpori al servei;

2. d'acord amb les competències previstes en la Llei 12/2007, d'11 d'octubre, els serveis socials d'atenció primària elaborin un pla de treball per garantir l'atenció de les necessitats bàsiques d'aquesta família i per millorar la seva situació socioeconòmica;

3. en l'elaboració d'aquest pla de treball, els serveis socials d'atenció primària tinguin especialment present que hi ha un nadó afectat, i també el seu dret a un nivell adequat de vida, tal com preveuen la Convenció de les Nacions Unides sobre els drets de l'infant i la Llei 14/2010, de 27 de maig, dels drets i les oportunitats en la infància i l'adolescència;

4. es garanteixi el seguiment d'aquest cas.

Tramitació

Data Administració Tràmit

02/04/2014 Ajuntament de Badalona Sol·licitud d'informació a l'Administració
06/05/2014 Ajuntament de Badalona Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
14/07/2014 Ajuntament de Badalona Sol·licitud d'informació a l'Administració
01/09/2014 Ajuntament de Badalona Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
10/09/2014 Ajuntament de Badalona Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
10/11/2014 Ajuntament de Badalona Sol·licitud d'informació a l'Administració
27/11/2014 Ajuntament de Badalona Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
02/12/2014 Ajuntament de Badalona Resolució pendent d'acceptació
24/12/2014 Ajuntament de Badalona Resposta a la resolució pendent d'acceptació
11/03/2015 Ajuntament de Badalona Altres formes de finalitzar