Resolució
Q-01706/2014 Queixa relativa al tracte dispensat per un facultatiu del CAP de Malgrat de Mar

Matèries
Polítiques socials
Salut
Disconformitat amb el tracte rebut pel pacient
Data d'inici 17/03/2014
Data de l'últim moviment 25/02/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Salut Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Contingut

La promotora de la queixa exposa que el dia 20 de febrer de 2014 va acudir amb el seu fill  al CAP i que va haver d'esperar davant la consulta buida del metge durant, com a mínim, 20 minuts. Segons indica, va consultar en diverses ocasions si el doctor estava disponible sense obtenir una informació aclaridora, i manifesta que quan el doctor finalment va arribar els va dispensar un tracte poc respectuós, motiu pel qual va decidir anar a la consulta d'un altre metge de Barcelona. També diu que el mateix dia dels fets va presentar una queixa però no ha rebut cap resposta.

En l'informe elaborat per la Corporació de Salut del Maresme i la Selva s'indica que la promotora va portar el seu fill al CAP en qualitat de desplaçat i que, en aquests casos, s'adverteix els usuaris que es pot generar una demora en l'atenció perquè el professional no té constància amb antelació de la visita del pacient ja que s'ha generat de manera espontània. En aquest cas concret, l'espera va ser de vint minuts perquè en aquell moment el facultatiu es trobava a la consulta d'un company donant-li suport.

Pel que fa a la manca de resposta, s'addueix que l'escrit de la promotora era un escrit de suggeriment i que no es va respondre perquè es va desestimar l'existència de cap acció o fet assistencial inadequat. Pel que fa a aquesta qüestió, el Síndic no troba acceptable que la causa per la qual no es contestés l'escrit fos que l'imprès emprat fos un ?full de suggeriment? o que s'hagués desestimat cap acció o fet assistencial inadequat. I és que, independentment que el tracte defectuós es produís o no, la promotor precisament es va queixar del tracte.

Altrament, encara que el text es correspongués amb un suggeriment i efectivament ho fos, també hauria estat més oportú respondre-li. En aquesta línia, el Síndic es remet al Codi de bones pràctiques administratives elaborat per aquesta institució en què es recull que ?l'Administració ha de donar resposta escrita a les qüestions que les persones li plantegin també per escrit, tant en el marc d'un procediment administratiu com quan formulin suggeriments, propostes, queixes o demandes d'informació?.

Pel que fa a la qüestió de fons que planteja, el tracte poc amable d'un facultatiu, en l'informe de la Corporació de Salut del Maresme i la Selva no s'hi fa cap referència, per la qual cosa no és possible fer cap valoració des de la institució. Tot i això, el Síndic recorda amb caràcter general el dret de les persones que són ateses per l'Administració sanitària a ser tractades de manera respectuosa i educada, amb independència de les seves expectatives.

Tramitació

Data Administració Tràmit

22/04/2014 Servei Català de la Salut SCS Sol·licitud d'informació a l'Administració
10/06/2014 Servei Català de la Salut SCS Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
29/07/2014 Departament de Salut Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
24/02/2015 Departament de Salut Irregularitat
24/02/2015 Servei Català de la Salut SCS Irregularitat
25/02/2015 Departament de Salut Seguiment finalitzat