Resolució
Q-01708/2015 Queixa relativa al retard en la tramesa dels esborranys de les actes de les reunions de la Mesa Sectorial de Negociació del Personal d'Administració i Tècnic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya

Matèries
Administració pública i tributs
Administració pública i drets
Funció pública
Data d'inici 12/03/2015
Data de l'últim moviment 05/10/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Governació i Relacions Institucionals Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Contingut

El Síndic ha rebut una queixa de la Federació de Serveis a la Ciutadania de CCOO relativa a la tramesa dels esborranys de les actes de les reunions de la Mesa Sectorial de Negociació del Personal d'Administració i Tècnic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya.

En concret, la persona interessada exposa que encara no han rebut els esborranys de diverses actes, i considera que l'endarreriment en la tramesa es produeix perquè la Secretaria de la Mesa té la instrucció d'enviar, en primer lloc, l'esborrany de l'acta a la Subdirecció General de Relacions Sindicals, que en fa una supervisió, i que un cop hi dóna la conformitat, aquests esborranys es trameten als representants sindicals, per tal que puguin fer les esmenes que considerin adients. 

Explica que la Subdirecció General de Relacions Sindicals es va comprometre a trametre les actes al cap d'una setmana, però que encara no les han rebut. Considera que les actes s'haurien de lliurar al mateix moment a les dues parts: l'Administració i els representants sindicals. 

El Síndic va formular al Departament de Governació i Relacions Institucionals un seguit de consideracions sobre el funcionament del procediment per a la confecció i la revisió de les actes de les reunions de la Mesa Sectorial del Personal d'Administració i Tècnic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya. L'Administració va respondre que estava previst plantejar en la propera sessió de la Mesa la confecció de les actes en els termes previstos en la Llei 26/2010, de 3 d'agost, per agilitar la confecció de les actes i reduir sensiblement els terminis de tramesa a les parts.  

Amb relació a aquesta qüestió, el Síndic va considerar que aquesta previsió no havia d'anar en detriment de poder aprovar les actes en la mateixa reunió o en la següent, i per aquesta raó va suggerir al Departament que estudiés la conveniència de poder disposar d'algun mitjà per enregistrar les manifestacions de les parts a fi de facilitar la confecció de les actes, i que es proposés en la propera sessió de la Mesa.

No consta si aquesta sessió de la Mesa s'ha dut a terme, ni tampoc quines propostes s'han formulat amb aquesta finalitat, ni l'acord a què es podria haver arribat, tot i que s'ha manifestat que les recomanacions que ha formulat el Síndic coincideixen amb les que han estat objecte de consideració i valoració pel Departament. 

Igualment, pel que fa a la qüestió sobre el tractament i la cessió de les dades recollides en l'enregistrament, la problemàtica sobre el consentiment a què fa referència el Departament no té rellevància atès que, d'una banda, si l'enregistrament s'acorda en el si de la Mesa estarà implícitament atorgat i recollit el consentiment de les parts per dur-lo a terme, i d'altra banda, atès que l'enregistrament només té la finalitat de transcriure la totalitat de les intervencions (com ja es feia fins ara) i no la de fer-les públiques, no serien procedents les manifestacions sobre el tractament i la cessió de dades a què es fa referència.

Finalment, el Síndic constata que el Departament no es pronuncia sobre la recomanació que, en el termini més breu possible, s'aprovessin les actes de les reunions de la Mesa Sectorial que s'hagin dut a terme des del novembre de 2014 fins ara, raó per la qual li demana que respongui de forma expressa i que, si escau, l'informi de les actuacions que s'hagin dut a terme en aquest sentit i del calendari previst sobre l'aprovació de les que encara estiguin pendents d'aprovació.

Tramitació

Data Administració Tràmit

29/04/2015 Direcció General de Funció Pública Sol·licitud d'informació a l'Administració
18/05/2015 Departament de Governació i Relacions Institucionals Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
22/05/2015 Departament de Governació i Relacions Institucionals Resolució pendent d'acceptació
19/06/2015 Departament de Governació i Relacions Institucionals Resposta a la resolució pendent d'acceptació
03/07/2015 Departament de Governació i Relacions Institucionals Resolució pendent d'acceptació
21/07/2015 Departament de Governació i Relacions Institucionals Resposta a la resolució pendent d'acceptació
02/10/2015 Departament de Governació i Relacions Institucionals No irregularitat
02/10/2015 Direcció General de Funció Pública No irregularitat
05/10/2015 Departament de Governació i Relacions Institucionals Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració