Resolució
Q-01713/2012 Descontentament del col·lectiu afectat per la manca d'execució de la resolució de data 21 de juny de 2011 per la qual es va fer pública la relació definitiva de persones admeses i excloses al procés d'integració en la condició de personal estatutari de l'Institut Català de la Salut del personal sanitari del Departament de Justícia adscrit als serveis sanitaris penitenciaris i de justícia juvenil

Matèries
Administració pública i tributs
Administració pública i drets
Funció pública
Data d'inici 08/03/2012
Data de l'últim moviment 28/08/2012
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Salut Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

Els promotors de la queixa, en representació de dos sindicats, manifesten el descontentament del col·lectiu afectat per la manca d'execució de la resolució de data 21 de juny de 2011 per la qual es va fer pública la relació definitiva de persones admeses i excloses al procés d'integració en la condició de personal estatutari de l'Institut Català de la Salut (en endavant ICS) del personal sanitari del Departament de Justícia adscrit als serveis sanitaris penitenciaris i de justícia juvenil.

D'acord amb aquesta resolució, les persones aspirants disposaven d'un termini de 10 dies a comptar del 23 de juny de 2011 per poder renunciar al procés d'integració, però un cop transcorregut aquest període amb escreix, la llista definitiva quedava plenament consolidada.

Tanmateix, atès que la convocatòria era interna i no suposava l'ingrés de nou personal sinó la integració del personal d'un determinat departament en un altre organisme de l'Administració pública, el passat 22 de setembre de 2011 el sindicat UGT va sol·licitar el compliment de la resolució de data 21 de juny de 2011 i, per tant, la integració del personal sanitari del Departament de Justícia en la condició de personal estatutari de l'ICS, mitjançant escrit que es va registrar en data 26 de setembre de 2011.

Tot i el temps transcorregut des d'aquesta actuació, no s'ha donat resposta a la sol·licitud del sindicat.

Contingut

D'acord amb la informació proporcionada pel Departament de Salut, la convocatòria per Resolució SLT 3468/2010, de 6 d'octubre, establia el procediment d'integració de personal estatutari de l'ICS previst al Decret 113/2010, de 31 d'agost, que normativitzava un acord adoptat per la Mesa Sectorial de Negociació de Sanitat amb data 29 de març de 2007, convocatòria que en data 12 de juny de 2012 es trobava en fase de resolució definitiva.

La integració suposa un traspàs competencial de les tasques i les funcions dutes a terme pel personal sanitari del Departament de Justícia adscrit als serveis penitenciaris i de justícia juvenil a l'ICS, però el Departament manifesta que el traspàs competencial de les tasques i funcions realitzades per aquest personal ha de comportar necessàriament el traspàs a l'ICS dels crèdits associats a les competències traspassades per poder fer front a l'augment de despeses que comporta tant de capítol I com II.

Tanmateix, atesa la proposta de l'ICS de poder procedir a la integració, amb el traspàs previ dels crèdits necessaris de capítol I, sembla que la Comissió de Retribucions i Depeses de Personal, atès l'augment de la despesa que representa l'estatutarització d'aquest personal, va acordar ?la conveniència de tramitar una proposta d'acord del Govern per tal de suspendre sense data certa i a l'empara d'allò establert a l'article 38.10 de l'EBEP el compliment d'acords signats a aquest efecte?. 

Igualment, el Departament manifesta que es va afegir la possibilitat que la Comissió revisés el seu pronunciament en el cas que es produís la transferència de recursos entre els departaments afectats i que ara per ara s'està a l'espera que el Govern dicti l'acord pel qual es suspengui fins a la data que es determini la resolució de la convocatòria o bé que s'autoritzin les transferències per a l'any 2012 al Departament de Salut i la consolidació per als exercicis futurs dels costos associats al procés d'integració del personal esmentat. 

No s'informa, però, de quin és l'estat actual de tramitació de la proposta esmentada, ni tampoc del fet que a hores d'ara s'hagi facilitat aquesta informació als sindicats que al seu dia van requerir al Departament que complís la resolució de 21 de juny de 2010, tot i que la manca de resposta a aquest requeriment va motivar aquesta queixa i atès que la manca de compliment d'acords a l'empara de l'article 38.10 de l'EBEP determina l'obligació de les administracions públiques d'informar les organitzacions sindicals de les causes que en motiven la suspensió o la modificació. 

És per aquest motiu, i a l'empara del que estableixen l'article 22 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i procediment de les administracions públiques catalanes, i el Codi de bones pràctiques administratives aprovat en data 2 de setembre de 2009 i difós per aquesta institució a totes les administracions públiques, que el Síndic recorda al Departament de Salut el deure legal de donar resposta escrita al requeriment de les persones interessades.

Tramitació

Data Administració Tràmit

26/03/2012 Institut Català de la Salut Sol·licitud d'informació a l'Administració
14/06/2012 Departament de Salut Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
29/06/2012 Departament de Salut Resolució
01/08/2012 Departament de Salut Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
28/08/2012 Departament de Salut Seguiment finalitzat