Resolució
Q-01742/2014 Manca de resposta expressa a la reclamació presentada en el marc d'un expedient de la prestació complementària a la pensió no contributiva

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Gent gran
Data d'inici 18/03/2014
Data de l'últim moviment 17/12/2014
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - Es soluciona el problema, després de la intervenció del Síndic

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta expressa a la reclamació que va presentar en el marc d'un expedient de la prestació complementària a la pensió no contributiva.

Exposa que en data de 19 de febrer de 2014 es va emetre la resolució mitjançant la qual s'extingia la prestació complementària a la pensió no contributiva que cobrava fins aleshores. Atesa la seva disconformitat amb la resolució, en data de 17 de març va presentar una reclamació prèvia a la via jurisdiccional social davant l'oficina del Departament de Benestar Social i Família de Blanes. Tot i això, encara no ha rebut resposta.

Contingut

El Síndic posa de manifest que en aquest cas l'Administració ha superat el termini de resposta establert a la normativa aplicable. L'article 42 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i l'article 53 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, disposen el deure de les administracions de dictar resolució expressa sobre tots els procediments i de notificar-la a les persones interessades dins el termini establert legalment. 

Addicionalment, pel que fa al bon funcionament de l'Administració i dels sistemes telemàtics d'accés a l'Administració per part dels ciutadans, el Síndic assenyala que ?l'Administració ha d'articular els recursos necessaris per tramitar i respondre, en un termini raonable i de manera argumentada, les peticions que li adrecin les persones de forma telemàtica mitjançant els canals que la mateixa Administració hagi habilitat per a aquest fi?. 

Per tot això, el Síndic suggereix al Departament de Benestar Social i Família que doni les instruccions pertinents per tal que es resolgui de manera expressa i es notifiqui al promotor la resolució a la reclamació prèvia que va presentar en data de 17 de març de 2014.

Tramitació

Data Administració Tràmit

02/06/2014 Departament de Benestar Social i Família Resolució pendent d'acceptació
18/07/2014 Departament de Benestar Social i Família Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
31/07/2014 Institut Català d'Assistència i Serveis Socials (ICASS) Resposta a la resolució pendent d'acceptació
17/12/2014 Departament de Benestar Social i Família Altres formes de finalitzar