El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta expressa a la reclamació que va presentar en el marc d'un expedient de la prestació complementària a la pensió no contributiva.
Exposa que en data de 19 de febrer de 2014 es va emetre la resolució mitjançant la qual s'extingia la prestació complementària a la pensió no contributiva que cobrava fins aleshores. Atesa la seva disconformitat amb la resolució, en data de 17 de març va presentar una reclamació prèvia a la via jurisdiccional social davant l'oficina del Departament de Benestar Social i Família de Blanes. Tot i això, encara no ha rebut resposta.
El Síndic posa de manifest que en aquest cas l'Administració ha superat el termini de resposta establert a la normativa aplicable. L'article 42 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i l'article 53 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, disposen el deure de les administracions de dictar resolució expressa sobre tots els procediments i de notificar-la a les persones interessades dins el termini establert legalment.
Addicionalment, pel que fa al bon funcionament de l'Administració i dels sistemes telemàtics d'accés a l'Administració per part dels ciutadans, el Síndic assenyala que ?l'Administració ha d'articular els recursos necessaris per tramitar i respondre, en un termini raonable i de manera argumentada, les peticions que li adrecin les persones de forma telemàtica mitjançant els canals que la mateixa Administració hagi habilitat per a aquest fi?.
Per tot això, el Síndic suggereix al Departament de Benestar Social i Família que doni les instruccions pertinents per tal que es resolgui de manera expressa i es notifiqui al promotor la resolució a la reclamació prèvia que va presentar en data de 17 de març de 2014.