Resolució
Q-01760/2013 Manca de resposta a una sol·licitud de prestacions meritades i no percebudes derivada d'un procediment de reconeixement de la situació de dependència i del dret d'accés als serveis i a les prestacions vinculades

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Persones amb discapacitat
Data d'inici 07/03/2013
Data de l'últim moviment 16/07/2014
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - Es soluciona el problema, després de la intervenció del Síndic

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta a la sol·licitud de prestacions meritades i no percebudes derivada del procediment de reconeixement de la situació de dependència i del dret d'accés als serveis i a les prestacions vinculades de la seva mare.

Atès que la mare del promotor va morir el 16 de febrer de 2012 i fins aquell moment no s'havia fet efectiu cap import de la prestació que tenia reconeguda, el promotor va presentar aquesta sol·licitud de prestacions meritades i no percebudes, que no ha estat resolta.

Contingut

Segons s'exposa en l'informe tramès per l'Institut Català d'Assistència i Serveis Socials, atesa la situació econòmica actual, agreujada pel deficient finançament estatal de la Llei per a l'autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència, el Departament de Benestar Social i Família no pot preveure, de forma exacta, el calendari de pagaments de les quantitats que es deuen a la persona interessada en virtut del dret a prestacions meritades i no percebudes que li corresponen com a hereu de la persona beneficiària. 

En una altra ocasió, el Síndic ja va emetre una resolució, en què instava el Departament a establir mecanismes adreçats a minimitzar els efectes negatius de la situació d'incertesa i greuge comparatiu que s'ha generat en relació amb els beneficiaris de la prestació econòmica per cures en l'entorn familiar.

Pel que fa a aquest cas concret, a més, el Síndic demana al Departament que doni les instruccions pertinents per tal que, si encara no s'ha fet, es doni resposta expressa a la petició presentada per la persona interessada el dia 11 de juliol de 2012.

Tramitació

Data Administració Tràmit

22/04/2013 Institut Català d'Assistència i Serveis Socials (ICASS) Sol·licitud d'informació a l'Administració
01/07/2013 Institut Català d'Assistència i Serveis Socials (ICASS) Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
05/11/2013 Institut Català d'Assistència i Serveis Socials (ICASS) Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
05/02/2014 Departament de Benestar Social i Família Resolució pendent d'acceptació
24/03/2014 Departament de Benestar Social i Família Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
23/04/2014 Departament de Benestar Social i Família Resposta a la resolució pendent d'acceptació
16/07/2014 Departament de Benestar Social i Família Altres formes de finalitzar