Resolució
Q-01763/2015 Disconformitat amb amb la no-renovació del càrrec de la directora d'una escola de Girona per al període 2014-2018

Matèries
Administració pública i tributs
Administració pública i drets
Funció pública
Data d'inici 12/03/2015
Data de l'últim moviment 24/12/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament d'Ensenyament Pendent d'acceptació per l'administració

Contingut

La promotora de la queixa, directora d'una escola de Girona, manifesta la seva disconformitat amb el fet que no s'hagi renovat el seu mandat per al període 2014-2018.

Segons exposa, per escrit de 25 d'abril de 2014, els Serveis Territorials d'Ensenyament de Girona li van comunicar que la Inspecció educativa havia elaborat un informe desfavorable a la seva sol·licitud de renovació, i la informaven que l'avaluació negativa comportava que no podia optar a la renovació per una altre mandat ni podia percebre, si esqueia, el complement de reconeixement de la funció directiva del període avaluat.

La promotora va presentar un escrit d'al·legacions el 28 de maig de 2014, en què exposava la seva disconformitat amb l'informe desfavorable de la Inspecció perquè considerava que no responia a la realitat de la seva gestió com a directora del centre, entenia que no estava motivat i que s'havia prescindit del procediment legalment establert. Per resolució de 16 de juny de 2014 es va resoldre no autoritzar la renovació del càrrec a la promotora, amb motiu de l'avaluació negativa del seu mandat. Contra aquesta resolució, la promotora va presentar un recurs d'alçada el 30 de juliol de 2014, que va ser desestimat per resolució de 26 de gener de 2015.

Un cop examinada la documentació de què es disposa, el Síndic no detecta l'existència d'una actuació administrativa irregular per part del Departament d'Ensenyament ni de la Inspecció.

Tot i això, el Síndic considera que tots els elements que han estat determinants per atorgar la puntuació corresponent als diferents ítems que conformen la plantilla d'avaluació -que van servir per arribar a la conclusió que la persona interessada no assolia el compliment dels apartats de l'article 33 del Decret 155/2010, de 2 de novembre, de direcció dels centres públics- s'haurien d'haver incorporat a l'avaluació, per tal que la persona interessada els hagués pogut consultar i contrastar amb la valoració efectuada i disposar, d'aquesta manera, de la màxima informació al moment de formular les seves al·legacions. 

És per aquest motiu que el Síndic demana al Departament d'Ensenyament que es donin les ordres oportunes per tal que, en endavant, a banda de lliurar a les persones interessades tota la informació continguda a l'avaluació del mandat de la direcció efectuada per la Inspecció, s'hi incorpori tota la documentació  que serveixi de base per a l'atorgament de la puntuació dels ítems que es valoren per al reconeixement de la funció directiva exercida i que en condiciona la renovació.

Tramitació

Data Administració Tràmit

14/05/2015 Direcció de Serveis del Departament d'Ensenyament Sol·licitud d'informació a l'Administració
29/06/2015 Direcció de Serveis del Departament d'Ensenyament Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
22/09/2015 Departament d'Ensenyament Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
24/12/2015 Departament d'Ensenyament Resolució pendent d'acceptació