Q-01767/2009 | Manca de resolució del Departament d'Acció Social i Ciutadania d'una reclamació prèvia contra la resolució de qualificació de grau i nivell i d'una sol·licitud de revisió del reconeixement de la situació de dependència. |
|
|
|||||||||
|
||||||||||
|
El promotor es queixa de la tramitació per part del Departament d'Acció Social i Ciutadania (en endavant DASC) d'una sol·licitud de reconeixement de la seva situació de dependència. La persona interessada explica que el dia 14 de juny de 2007 va presentar la sol·licitud de valoració de la seva situació de dependència. Així, un cop el personal tècnic corresponent li va haver fet la valoració de la dependència al seu domicili, es va emetre la resolució de data 11 d'octubre de 2007, segons la qual es reconeix que la persona interessada té un grau II i un nivell 1 de dependència. Tanmateix, el promotor de la queixa ha explicat que estava disconforme amb el grau de dependència atorgat. Per aquest motiu, el dia 13 de novembre de 2007, va formular una reclamació prèvia a la resolució de data 11 d'octubre de 2007. Posteriorment, el dia 10 de juliol de 2008, va presentar una altra reclamació prèvia, en la qual indicava la manca de resolució de la que ja s'havia presentat el dia 13 de novembre de 2008. Indica que aquestes reclamacions no han estat resoltes. Posteriorment, el dia 12 de novembre de 2008, va presentar una sol·licitud de revisió del reconeixement de grau i nivell de dependència, motivada, segons determina el sol·licitant, per un empitjorament del seu estat de salut, per noves patologies i per aplicació errònia del barem. Finalment, el dia 20 de gener de 2009, va presentar un escrit al DASC, en el qual posava de manifest que s'havia sol·licitat una revisió de grau i nivell de dependència, i que aquesta no havia estat atesa.
El mes d'agost de 2009, el DASC va informar que s'havia traslladat l'expedient al servei de valoració de la dependència per tal que es fes una nova valoració arran de la reclamació i posterior sol·licitud de revisió feta per la persona interessada. Sobre això, el Síndic va demanar informació del resultat d'aquesta valoració i de les actuacions que es duguessin a terme amb posterioritat. Recentment s'ha rebut un nou informe, segons el qual en data 21 de gener de 2010 s'ha emès la resolució d'aprovació del Programa individual d'atenció (en endavant PIA), amb la concessió d'una prestació econòmica per cuidador no professional. El Síndic observa que en aquesta resolució es té en compte una qualificació de dependència de la persona interessada de grau II i nivell 1. Per tant, atesa la seqüència del tràmits -recollits en l'escrit de petició d'informe inicial- i les dates en què s'han dictat aquests actes, caldria entendre que s'ha confirmat la qualificació de dependència assignada. Malgrat tot, no es concreta aquesta qüestió, ni tan sols en la resolució d'aprovació del PIA es fa cap esment a la reclamació esmentada i a la resolució adoptada. Per tot això, el Síndic suggereix que es dicti, i es notifiqui convenientment, la resolució expressa sobre la reclamació prèvia interposada per la persona interessada contra la resolució de qualificació de grau i nivell de dependència de data 11 d'octubre de 2007, i també sobre la sol·licitud de revisió de grau i nivell presentada posteriorment. Per tant, el Síndic demana al DASC que comuniqui el seu determini sobre aquesta resolució i les mesures que s'adoptaran sobre el cas.
Data | Administració | Tràmit |
|
||
22/04/2009 | Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) | Sol·licitud d'informació a l'Administració |
25/06/2009 | Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) | Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
10/08/2009 | Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) | Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
17/11/2009 | Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) | Sol·licitud d'informació a l'Administració |
27/01/2010 | Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) | Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
08/02/2010 | Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) | Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració |
05/11/2010 | Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) | Reiteració a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració |
24/11/2010 | Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) | Resposta a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració |
15/12/2010 | Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) | Resposta a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració |
16/12/2010 | Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) | Reiteració a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració |
30/12/2010 | Departament de Benestar Social i Família | Reiteració a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració |
23/02/2011 | Departament de Benestar Social i Família | Resolució |
Normativa |
|
Decret 394/1996, de 12 de desembre, pel qual s'estableix el règim de contraprestacions dels usuaris en la prestació de serveis socials i s'aproven els preus públics per a determinats serveis socials prestats per la Generalitat de Catalunya- DOGC.2294 (18/12/1996) |
Decret 115/2007, de 22 de maig, pel qual es determinen els òrgans de la Generalitat de Catalunya competents per aplicar la Llei 39/2006, de 14 de desembre, de promoció de l'autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència- DOGC.4890 (24/05/2007) |
Reial decret 732/1995, de 5 de maig, pel qual s'estableixen els drets i deures dels alumnes i les normes de convivència en els centres.- BOE.131 (02/05/1995) |
Llei 39/2006, de 14 de desembre, de promoció de l'autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència- BOE.299 (15/12/2006) |