Resolució
Q-01794/2010 Manca de resposta de l'Ajuntament de Mollet del Vallès a les sol·licituds de consulta de les normes de concessió d'instal·lacions esportives municipals.

Matèries
Administració pública i tributs
Administració pública i drets
Procediment administratiu
Data d'inici 22/04/2010
Data de l'últim moviment 14/01/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Mollet del Vallès Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor mostra la seva disconformitat amb la manca de resposta de l'Ajuntament de Mollet del Vallès a les sol·licituds de consulta de les normes de concessió d'instal·lacions esportives municipals a favor del Club Atlètic Mollet, així com els estatuts d'aquest club esportiu.

La persona interessada informa que les peticions van ser fetes mitjançant els escrits de 19 de març i de 8 d'abril de 2010 i que, a hores d'ara, encara no ha rebut resposta municipal a la demanda concreta de consulta.

Contingut

L'Ajuntament de Mollet del Vallès dóna compte d'algunes de les actuacions fetes amb relació a qüestions plantejades pel reclamant, i acaba anunciant que, amb relació a l'escrit de 8 d'abril, "ha donat instruccions a la responsable de la Secció d'Esports de l'Ajuntament perquè passades les vacances d'estiu es posi en contacte amb ell i donin resposta a les qüestions que planteja".

Davant d'aquesta informació, el Síndic recorda que el motiu de queixa era la manca de resposta municipal a la demanda escrita del promotor d'accedir a determinada informació administrativa que feia referència a les relacions entre l'Ajuntament i el Club Atlètic Mollet.

A hores d'ara, la persona interessada informa que encara no ha rebut la resposta que el consistori anunciava.

Per tant, el Síndic recorda el deure legal d'oferir resposta expressa al sol·licitant i que si no existeix un procediment específic que reguli un altre termini, el termini que s'ha de tenir en compte és de tres mesos.

Amb relació a això, el Síndic ha aprovat i difós un Codi de bones pràctiques administratives que es pot consultar al web www.sindic.cat.

L'apartat VII d'aquest Codi està dedicat al deure de respondre expressament i, entre altres coses, diu el següent:

"L'Administració ha de donar resposta escrita a les qüestions que les persones li plantegin també per escrit, tant en el marc d'un procediment administratiu, com quan formulin suggeriments, propostes, queixes o demandes d'informació.

L'Administració ha de contestar de forma expressa els escrits de desacord que la persona interessada pugui formular, encara que la resolució administrativa sigui ferma.

El silenci administratiu permet a la persona interessada d'accedir a la tutela judicial, però no eximeix l'Administració de l'obligació de donar resposta ni li impedeix de resoldre en qualsevol sentit.

Les respostes expresses de l'Administració han de ser raonades, intel·ligibles i congruents amb les peticions o les al·legacions formulades, per no causar indefensió o inseguretat jurídica a les persones que s'hi adrecen."

Amb aquest recordatori i amb la confiança que finalment el promotor rebrà la resposta a la qual té dret, es finalitzen les actuacions en aquesta queixa.

Tramitació

Data Administració Tràmit

21/05/2010 Ajuntament de Mollet del Vallès Sol·licitud d'informació a l'Administració
04/08/2010 Ajuntament de Mollet del Vallès Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
14/01/2011 Ajuntament de Mollet del Vallès Resolució

Normativa i jurisprudència

Normativa

Llei 24/2009, del 23 de desembre, del Síndic de Greuges- DOGC.5536 (30/12/2009)